فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: شهروندان با پرهیز از روشن کردن و رهاسازی آتش در طبیعت در حفاظت از ۳۵ هزار هکتار از مناطق جنگلی استان در موقعیت بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی همکاری کنند.
کد خبر: ۹۷۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۶ 05 July 2021

٣۵ هزارهکتار مناطق بحرانی جنگل‌های سمنان نیازمند مراقبت ازآتش‌سوزی است

 

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ علیرضا ابوطالبی ابراز داشت: امسال به دلیل گرمای هوا و خشک شدن علف‌ها خطر آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مرتعی استان سمنان افزایش یافته و ضرورت دارد شهروندان تا جای ممکن از روشن کردن آتش در طبیعت پرهیز کنند.
وی بیان کرد: بیشترین مناطق بحرانی از لحاظ آتش‌سوزی عرصه‌های مرتعی و جنگلی مربوط به شهرستان‌های میامی، شاهرود، دامغان و مهدیشهر است.
وی ادامه داد: علت وقوع ۹۵ درصد آتش سوزی‌های عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان عامل انسانی است و آموزش و اطلاع رسانی به مردم نقشی مؤثر در کاهش آتش سوزی در عرصه‌ها دارد  و این رویکرد در استان با استفاده از ظرفیت رسانه پیگیری می‌شود.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: ایجاد و تجهیز پایگاه‌های اطفای حریق مردمی برای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی برای پیشگیری و مهار آتش‌سوزی احتمالی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی در کنار اطلاع‌رسانی در جامعه از جمله تمهیدات اندیشیده شده برای تسریع در مهار آتش‌سوزی عرصه‌ها است.
ابوطالبی اظهار داشت: مناطق جنگلی و مرتعی استان سمنان به سه دسته مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم‌بندی شد و براساس اولویت تقسیم نیرو و تجهیزات برای مهار آتش‌سوزی احتمالی در کمترین زمان ممکن انجام شده است.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: شهروندان برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی از انداختن ته‌سیگار روشن و بطری‌های شفاف یا شیشه ای در طبیعت پرهیز کنند و همچنین پیش از ترک طبیعت از خاموش بودن آتش مطمئن شوند.
از ۹.۷ میلیون هکتار وسعت استان سمنان، ۵۵ درصد را نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد را مراتع، ۲ درصد را اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، ۵۸ هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، ۱۵۰ هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و ۱۴۴ هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار