نماینده بنیاد علوی در شرق کشور:
نماینده بنیاد علوی در شرق کشور، بیارجمند را به عنوان منطقه مورد هدف بنیاد در استان سمنان عنوان کرد و گفت: چهار حوزه عمران، فرهنگ، اشتغال و محرومیت زدایی در این بخش دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۵۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 04 July 2021

بیارجمند نقطه هدف توسعه در استان سمنان است/ تدوین برنامه اصولی

 

به گزارش تابناک سمنان حسین میر طاهری  با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ۱۴ بند را به بنیاد علوی تکلیف کردند که در قالب آن توانمند سازی محرومان و تحقق الگوی جامع آبادانی و پیشرفت مناطق محروم قرار دارد، تاکید کرد: بنیاد مستضعفان و علوی در ۳۰ نقطه از کشور برای رفع محرومیت و فقر زدایی و… ورود پیدا کرده‌اند و در سال جاری تصمیم بنیاد بر این شد که در هر استان یک شهرستان را به عنوان منطقه هدف قرار دهد و در چهار حوزه اصلی از قبیل فعالیت‌های زیر ساختی و عمرانی، اشتغال، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی منطقه و سلامت مردم منطقه فعالیت کند.

وی بی ارجمند را به عنوان منطقه مورد هدف بنیاد علوی در استان سمنان خواند و تصریح کرد: بنیاد علوی قرار است فعالیت خود را در بی ارجمند در چهار بخش عمران شامل احداث بندهای خاکی، لوله کشی آب شرب و جاده سازی، در بخش اشتغال که مربوط به معیشت مردم فعالیت داشته باشد همچنین بنیاد در ۱۲ رسته ملی یعنی دام سبک، دام سنگین، دامپروری، گیاهان دارویی و.... چه از منظر بالا بردن سطح دانش مردم منطقه و چه به منظور ارائه تسهیلات کارهایی را انجام می‌دهد.

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور بیان کرد: در بخش فرهنگی و اجتماعی که در آن نیازها و کاستی‌های فرهنگی برطرف می‌شود نیز در بی ارجمند برای بخش سلامت شامل تغذیه مادران شیرده و باردار و درمان خانواده‌هایی که تمکن مالی برنامه‌ای به صورت بستن قرارداد با بیمارستان‌های شهرستان شاهرود اجرا خواهد شد.

میر طاهری تقویت جوامع محلی و جلب مشارکت بیشتر مردم برای رفع محرومیت را از رویکردهای بنیاد علوی دانست و خاطرشان کرد: تحقق و اجرای کامل این طرح‌ها که بین سه تا پنج سال زمان نیاز دارد مستلزم طراحی و برنامه‌ریزی اصولی برای رفع مشکلات و ایجاد تحول و پیشرفت در منطقه است.

وی گفت: بنیاد علوی دولت نیست و مسئولان شهرستان نباید انتظار ایفای نقش دولت را در بی ارجمند داشته باشند چرا که رسالت بنیاد علوی با رسالت دولت متفاوت است و نگاه ما نگاه مشارکت مردم در فعالیت‌ها برای رفع محرومیت زدایی و فراهم کردن بستری برای مشارکت مردم و دولت است که برای مثال پروژه‌ای داشته‌ایم که هم مردم مشارکت داشته‌اند و هم دولت نقش خود را ایفا کرده اما نیمه‌کاره است لذا در اینجا بنیاد به عنوان ضلع سوم ورود و نقش خود را برای تکمیل پروژه ایفا می‌کند.

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور با اشاره به اینکه بنیاد بر اساس نقشه‌ای که ترسیم شده در منطقه حرکت خواهد کرد، افزود: تاکنون کارهای بزرگی در کشور انجام شده و کارهای بر زمین مانده نیز بسیار زیاد است که با اعتبارات دولتی می‌توان به صورت گره‌گشا اقداماتی را انجام داد و مبنا و رویکرد بنیاد علوی هم تعامل با دولت است تا با توانمندسازی، آموزش و تسهیل‌گری، محرومیت زدایی کنیم و در کنار این اقدامات، پروژه‌های عمرانی هم در دستور کار است و منابعی به این امر اختصاص می‌یابد.

نماینده بنیاد علوی در شرق کشور سند پیشرفت روستاها را اتفاقی مبارک دانست و خاطر نشان کرد: یکی اقدامات بنیاد علوی به صورت راهبردی، توانمند کردن مردم در حوزه محرومیت زدایی و جلوگیری از اتفاقات موردی زود گذر است چرا که بعد از گذشت پنج سال ما از منطقه خواهیم رفت و مردم باید بتوانند بعد از حضور بنیاد به لحاظ دانشی و توانمندی در مسائل خود را احصا کنند و دیگر برای پیشرفت و آبادانی محل زندگی خود چشمشان به نهادهای اجرایی برای کمک نباشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار