نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: تامین آب تنها راهکار حل مشکلات معیشتی و اشتغال مردم این استان است.
کد خبر: ۹۷۵۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱ 04 July 2021

 

امام جمعه سمنان: تامین آب، مشکل معیشت و اشتغال مردم استان را حل می‌کند

 

به گزارش تابناک سمنان  آیت الله سیدمحمد شاهچراغی عصر شنبه در دیدار ‍ با رئیس و معاونان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان به مناسبت روز ملی صنعت و معدن در دفتر امام جمعه سمنان گفت: با وجود همه نعمت های خوبی که در استان وجود دارد مشکل اصلی و عمده کمبود آب است و اگر آب باشد مشکل کار و معیشت مردم نیز حل می‌شود. 

امام جمعه سمنان بیان کرد: مجموعه صنعت ، معدن و تجارت استان باید برای اشتغال جوانان و معیشت مردم تلاش کند و البته زیرساختهای مهمی نیاز دارد ولی آنچه که مهم است رضایت و بهبود اوضاع معیشت مردم است. 

 آیت الله شاهچراغی با اشاره به روز ملی صنعت و معدن و نقش این حوزه در توسعه بیان کرد: روز صنعت و معدن فرصت خوبی است تا از زحمات و تلاشهای فعالان این عرصه تشکر کرد و از همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده است تقدیر می کنم.

وی تاکید کرد: در استان سمنان نعمت های فراوانی در بخش صنعت و معدن وجود دارد و از همه این ها مهمتر نعمت مردم ولایی و مذهبی است که باید در جواب این نعمات الهی شکرگزار باشیم.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، سازمان بسیار مهمی است که بیش از سه اداره کل در یک سازمان ادغام شده و کار بسیار دشواری است. 

وی یادآور شد: سمنان یک استان صنعتی و معدنی است و تجارت هم در کنار اینها انجام می شود، و با همه اینها نباید در استان سمنان مشکل اشتغال داشته باشد.

وی گفت: رضایت مردم ،خدمت گزاری و شکرگزاری سه توصیه مهم به مدیران است چون بهترین عبادت خدمت است و مدیران باید خادم مردم باشند و رضایت مردم در نهایت رضایت خدا را به همراه دارد. 

علی تشنه دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت صنعتی، اشتغال و نیازهای صنعتگران استان ارایه کرد. 

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ  است

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار