مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: با هدف تحقق شعار امسال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها»، ۱۴ طرح زیربنایی منابع طبیعی تا پایان سال ۱۴۰۰ در این استان اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۹۷۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 04 July 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان  گفت: طرح‌های زیر بنائی منابع طبیعی برای حفظ منابع پایه آب وخاک شامل طرحهای آبخیزداری و آبخوانداری، حفاظت از ذخیره گاه‌های جنگلی ومرتعی، حدنگاری ، حفظ ،حراست از اراضی ملی ، آموزش توانمند سازی و مشارکت مردم ، پیشگیری و اطفای حریق و طرحهای مقابله با بیابان زائی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در سال ۱۴۰۰ در راستای عمل به شعار سال ۱۴ پروژه در قالب طبیعت گردی، زارعت چوب، توسعه جنگل، مراتع، آبخیزداری و آبخوان‌‌داری، تولید نهال، و گونه‌های جنگلی و مرتعی پیش‌بینی شده است.

مرادی حقیقی با اشاره به طرح محوری 1400*14*3 سازمان جنگل ها ادامه داد: ثبت مالکیت دولت، تشخیص اراضی ملی از مستثنیات مردم(کاداستر) زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله دیگر برنامه‌های مهم منابع طبیعی استان برای سال ۱۴۰۰ است.

به گفته مرادی حقیقی پروژه‌های حفاظت از مراتع ،توسعه جنگل‌ها ی استان ، توسعه دولت الکترونیک ، اصلاح ساختارسازمانی ونیروی انسانی ، تقویت و توسعه پوشش گیاهی، اجرای طرحهای مرتعداری و جلوگیری از قاچاق چوب برنامه های دیگر امسال منابع طبیعی به شمار می‌رود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره نامگذاری سال به «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌ زدایی‌ها» ادامه داد: در هر یک از این سه شاخص شعار سال، برنامه و پروژه‌هایی از سوی سازمان جنگلها تعریف شده است که تا در پایان سال به دستاوردهای مطلوبی برای حفظ وتوسعه منابع طبیعی برسیم.

وی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات نیاز اصلی برای پیشبرد برنامه‌هاست اظهارداشت: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرحهای بیابانزدائی از صندوق توسعه ملی رقمی تخصیص پیدا کرده است .

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار