خیز پنجم کرونا در ایران آغاز شده است و از امروز ۹۲ شهر از جمله تهران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
کد خبر: ۹۷۵۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 03 July 2021

جزییات محدودیت‌های جدید در شهرهای قرمز و نارنجی

 

به گزارش تابناک سمنان ٩٢ شهر از امروز در وضعیت قرمز کرونایی قرار می‌گیرند و خیز پنجم کرونا در کشور به سرعت در حال پیشروی است؛ اپلیکیشن ماسک در روز سه‌شنبه تعداد شهرهای قرمز را ۶٣ مورد اعلام کرده بود و شاهد رشد ١٠٠ درصدی در تعداد شهرهای قرمز بودیم و حالا پس از چهار روز تعداد شهرهای قرمز به ٩٢ رسیده که نشان دهنده افزایش سه برابری تعداد شهرهای قرمز نسبت به هفته گذشته است.

در حال حاضر ٩٢ شهر در وضعیت قرمز، ١٨٣ شهر در وضعیت نارنجی و ١٧٣ شهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و موج پنجم کرونا که رسماً آغاز آن تایید شد حالا از جنوب کشور به سمت مرکز و شمال در حال پیشروی است؛ هر چند خیز کرونا در تهران و برخی مناطق شمالی همزمان آغاز شده است.

موج پنجم کرونا بر اساس آمار بیماری‌های کرونا و روند افزایشی آن در بیش از نیمی از استان‌های کشور شروع شده است و این روند افزایشی تا رسیدن به قله پیک جدید ادامه دارد، این در حالی است که ما هنوز به طور کامل از پیک چهارم کرونا خارج نشده بودیم و پیک پنجم بر انتهای خیز چهارم سوار شد. بر اساس داده‌ها، کرونا در استان‌های جنوبی و شرقی کشور در حال تاخت‌وتاز است و با ورود مسافر از این مناطق به استان‌های شمالی به ویژه گلستان، مازندران و تهران آمار بستری‌های کرونا در بیمارستان‌ها در حال افزایش است.

در طرح جامع محدودیت‌های جامع کرونایی، سه سطح آبی، زرد، نارنجی و قرمز تعریف شده است که به ترتیب کمترین تا بیشترین آمار ابتلا و بستری را دارند.

فهرست کل شهرستان‌هایی که از شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند:

استان اصفهان: اردستان

استان ایلام: مهران

استان بوشهر: تنگستان، جم، دشتی، دیلم، عسلویه، گناوه

استان تهران: اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، تهران، دماوند، ری، شمیرانات، فیروزکوه، قرچک، ورامین

استان خراسان جنوبی: نهبندان

استان خراسان شمالی: اسفراین، بجنورد

استان خوزستان: امیدیه، اندیمشک

استان سیستان و بلوچستان: ایرانشهر، بمپور، خاش، زابل، زاهدان، زهک، سراوان، سرباز، میرجاوه، نیک شهر

استان فارس: جهرم، خنج، داراب، زرین دشت، قیر و کارزین، کازرون، کوار، گراش، لارستان، لامرد

استان کردستان: دهگلان

استان کرمان: ارزوئیه، بم، جیرفت، رابر، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، عنبرآباد، فاریاب، فهرج، قلعه گنج، کرمان، کهنوج، منوجان، نرماشیر

استان کرمانشاه: گیلانغرب

استان کهگیلویه و بویر احمد: گچساران

استان گلستان: آزادشهر، علی آباد، گنبد کاووس، مینودشت

استان گیلان: آستارا

استان لرستان: پلدختر، خرم آباد

استان مازندران: آمل، چالوس، قائم شهر، محمودآباد

استان مرکزی: خمین

استان هرمزگان: بستک، بندر لنگه، بندرعباس، پارسیان، حاجی آباد، خمیر، رودان، سیریک، قشم، کیش، میناب

استان یزد: اردکان، تفت، خاتم، مهریز، میبد، یزد

بر اساس مصوبه آذرماه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های هوشمند کرونایی با تغییر رنگ شهرها خود به خود اعمال می‌شوند، اما تاکنون فقط اعلام شده است که ادارات در شهر تهران با توجه به وضعیت قرمز کرونایی باید با حجم کمتر کارمندان خود فعالیت کنند.

نحوه فعالیت ادارات و دورکاری کارمندان در شهر تهران

عباس پاشا، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران از دورکاری کارمندان در تهران خبر داده و گفته است: طبق آخرین وضعیت اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا کشور استان تهران در وضعیت قرمز قرار گرفته است و بر همین اساس ۷۰ درصد از کارمندان ادارات و مراکز باید به صورت دورکاری به فعالیت بپردازند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران ادامه داد: ۳۰ درصد دیگر نیروها نیز باید در محل کار خود حضور داشته باشند و به صورت حضوری فعالیت کنند. همچنین مشاغل ضروری اداری نیز به صورت ۵۰ درصد باید فعالیت کنند، یعنی ۵۰ درصد به صورت حضوری فعالیت کنند و ۵۰ درصد دیگر نیز باید از دورکاری استفاده کنند.

در همه شهرهایی که در وضعیت قرمز قرار می‌گیرند مطابق مفاد طرح مدیریت هوشمند محدودیت اعمال می‌شود و بدیهی است سایر شهرها هم براساس رنگ‌بندی اعمال شده باید محدودیت‌ها و شیوه‌نامه‌ها را مراعات کنند. برای شهرهای قرمز فعالیت ادارات و کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری تا یک دوم و مرتبط با ماموریت‌های اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان دوسوم به همراه لغو کلیه ماموریت‌های اداری غیرضرور و ممنوعیت برگزاری جلسات در فضای سربسته با رعایت الزامات (حداکثر۱۵ نفر) اعمال خواهد شد.

در شهرهای نارنجی فعالیت ادارات و کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌های موضوع ماده۲ قانون مدیریت بحران به استثنای نیروهای مسلح کاهش حضور تا یک سوم کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با خدمات اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسئول دستگاه و کاهش حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها به میزان یک دوم اعمال خواهد شد و ماموریت‌های اداری غیر ضرور لغو می‌شوند و برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته (حداکثر ۲۰ نفر) اجرایی خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار