حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای با حکم رهبر معظم انقلاب بر مسند ریاست قوه قضائیه نشست، در این گزارش سوابق او را بررسی کرده‌ایم.
کد خبر: ۹۷۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷ 01 July 2021

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای متولد ۱۳۳۵ در شهر اژیه از توابع بخش جلگه شهرستان اصفهان است.

وی در پرونده کاری خود سمت‌هایی، چون دادستان دادگاه ویژه روحانیت، وزیر اطلاعات در دولت نهم و دادستان کل کشور، معاون اول قوه قضائیه را در اختیار داشته و هم اکنون با حکم رهبر معظم انقلاب رئیس قوه قضائیه به ریاست قوه قضائیه منصوب شده است.

رئیس جدید قوه قضائیه را بیشتر بشناسید

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای پس از پایان سطح عالی در مدرسه حقانی، چند سال در درس خارج در حوزه علمیه قم شرکت کرد. اژه ای علاوه بر تحصیلات حوزوی دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل خصوصی است.


وی همچنین سابقه تدریس در دانشکده باقرالعلوم (ع) وزارت اطلاعات، تدریس در قسمت آموزشی دادگاه‌های انقلاب و دانشکده علوم قضائی را در کارنامه خود دارد.

رئیس جدید قوه قضائیه را بیشتر بشناسید

حجت الاسلام اژه مسئول گزینش وزارت اطلاعات در سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴، نماینده قوه قضائیه در وزارت اطلاعات از نیمه دوم سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۷، دادستان ویژه روحانیت تهران از سال ۱۳۷۴ لغایت ۱۳۷۶، دادستان کل ویژه روحانیت از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۴، مسئول مجتمع قضائی ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت از سال ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱، وزیر اطلاعات از ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ تا برکناری در ۳ مرداد ۱۳۸۸، دادستان کل کشور از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۳ و معاون اولی قوه قضائیه از ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ تا به امروز را در کارنامه خود دارد.

رئیس جدید قوه قضائیه را بیشتر بشناسید

قضاوت در دادگاه غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران در سال ۱۳۷۷ باعث شهرت وی در میان مردم شد.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار