بدون شک بازی Forza Horizon 5 یکی از پدیده‌های رویداد E3 2021 محسوب می‌شود. اولین بار در همین رویداد بود که مایکروسافت (Microsoft) بازی مذکور را معرفی کرد تا همه را غرق در تماشای ساخته‌ی جدید استودیوی پلی‌گراند گیمز (Playground Games) کند. در همین حین که به تاریخ عرضه‌ی بازی مورد بحث نزدیک می‌شویم، پلی‌گراند گیمز که توسعه‌دهنده‌ی سری محبوب و مهیج Forza به شمار می‌رود، پایان پشتیبانی از عنوان Forza Horizon 4 را اعلام کرده است.
کد خبر: ۹۷۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸ 30 June 2021

 

به گزارش تابناک سمنان در جریان رویداد Forza Monthly که این ماه هم طبق روال هر ماهه‌ی خود برگزار شد، پلی‌گراند گیمز توقف پشتیبانی از بازی Forza Horizon 4 را اعلام کرد. این یعنی پس از چند سال پشتیبانی قدرتمند، سرانجام بازی Forza Horizon 4 به پایان خود رسیده است و دیگر محتوای تازه‌ای از قبیل خوردو و قابلیت‌های جدید دریافت نخواهد کرد. به دلیل تمرکز کامل تیم توسعه بر روی بازی Forza Horizon 5، ساخته‌ی پیشین این استودیو در عوض به‌روزرسان‌های فصلی، ترکیبی از محتواهای ارائه‌شده در به‌روزسان‌های قبلی را دریافت خواهد کرد.

تام باچر (Tom Butcher)، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد سری Forza، اظهاراتی را درباره‌ی پایان کار این استودیو بر روی Forza Horizon 4 داشته که به شرح زیر است:

بازی‌بازانی که شناخت خوبی از بازی (Forza Horizon 4) دارند، از به‌روزرسان ۳۸ به بعد، شاهد بازگشت محتواهای (موجود در) به‌روزرسان‌های ۷ الی ۳۲ به بازی خواهند بود. این اتفاق را همچون یک نوار ریمیکس‌شده در نظر بگیرید که برخی از محتواهای موردعلاقه‌یتان را به همراه قابلیت‌هایی که اخیرا عرضه شده اند، به بازی اضافه خواهد کرد.

پس از بیان این نکته در رابطه با بازی Forza Horizon 4، پلی‌گراند گیمز اطلاعاتی را هم از نحوه‌ی اجرای بازی جدید سری Forza بر روی کنسول‌های نسل نهمی ایکس‌باکس منتشر کرد. در حالت پیش‌فرض (Defualt)، کنسول ایکس‌باکس سری ایکس وضوح تصویر ۴K و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را برای Forza Horizon 5 ارائه خواهد کرد و کنسول ایکس‌باکس سری اس نیز در همین حالت، وضوح ۱۰۸۰P و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. هر دو کنسول از یک حالت Performance نیز پشتیبانی خواهند کرد که هدف آن افزایش نرخ فریم به ۶۰ فریم بر ثانیه است. هرچند، استفاده از این حالت در اجرای بازی، ممکن است در مواردی باعث کاهش و یا غیرفعال‌سازی قابلیت‌های گرافیکی شود. استفاده از حالت Performance موجب تغییر وضوح تصویر به حالت داینامیک نیز خواهد شد.

اگر اخبار E3 2021 را دنبال کرده باشید و از طرفداران سری محبوب Forza نیز به شمار بروید، حتما اطلاع دارید که بازی Forza Horizon 5 در تاریخ ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۰ (۹ نوامبر ۲۰۲۱) عرضه خواهد شد و علاوه‌بر دارندگان کنسول‌های نسل جدید ایکس‌باکس سری ایکس/سری اس و کنسول نسل قبلی ایکس‌باکس وان، کاربران پلتفرم رایانه‌های شخصی نیز قادر به تجربه‌ی این بازی خواهند بود. به ادعای توسعه‌دهنده‌ی این بازی، Forza Horizon 5 وسیع‌ترین و متنوع‌ترین بازی این سری خواهد بود.

همانند دیگر ساخته‌های فرست-پارتی شرکت مایکروسافت، این بازی نیز از روز اول عرضه‌اش به سرویس اشتراکی ایکس‌باکس گیم‌پس اضافه خواهد شد. اگر تا کنون موفق به دریافت اشتراک این سرویس نشده‌اید، اشتراک سه‌ماهه‌ی آن که با قیمت بی‌نظیر ۱ دلار به فروش می‌رسد را از دست ندهید. توجه داشته باشید که این پیشنهاد ویژه تنها مختص افرادی است که تا کنون عضو سرویس گیم‌پس نبوده‌اند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار