معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان از رونمایی نقشه راه مبارزه با مواد مخدر خبر داد و گفت: در این نقشه راه، گستره جغرافیایی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرارگرفته است.
کد خبر: ۹۷۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲ 30 June 2021

نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان رونمایی می‌شود

 

 

به گزارش تابناک سمنان حبیب‌الله خجسته پور غروب سه‌شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان ضمن بیان اینکه نقشه راه مبارزه با مواد مخدر با همکاری اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به‌زودی در استان سمنان رونمایی می‌شود، ابراز داشت: این همان نقشه راه زندگی است و باید با تلاش مستمر برای کاهش اعتیاد در جامعه گام برداشت.

وی بابیان اینکه این مهم می‌تواند استان را در راستای افزایش هر چه بیشتر مبارزه با مواد مخدر یاری دهد، افزود: در تدوین نقشه راه مبارزه با مواد مخدر در استان سمنان توجه به گستره جغرافیایی و مسائل فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرار دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان بابیان اینکه یکی از مؤلفه‌های مهم در پیشگیری مواد مخدر بحث تقاضا است، ابراز داشت: اگر متقاضی نباشد به‌طورقطع طرح‌های قاچاقچیان مواد مخدر با شکست اساسی مواجه خواهد شد لذا این مهم می‌طلبد تا برای باید برای کاهش و درمان اعتیاد به مواد مخدر تمام نهادهای دولتی و غیردولتی فرهنگی و اجتماعی پای‌کار باشند.

خجسته پور بابیان اینکه نهادهای آموزشی نیز در مدارس و دانشگاه‌ها باید نسبت به پدیده شوم اعتیاد حساس بوده و در تمام دروس و کلاس‌ها در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر تدریس صورت گیرد، تصریح کرد: در حوزه خانوادگی و اجتماعی برای مبارزه با مواد مخدر خانواده‌ها و مسئولان نیز باید در میدان حضورداشته باشند.

وی بابیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد دغدغه مندی ها مؤثر لازم است، افزود: مبارزه با مواد مخدر در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی دارای اهمیت است چراکه اگر برای رفع این آسیب اجتماعی اقدامات لازم و مؤثر صورت نگیرد به‌طورقطع این مؤلفه‌ها تحت تأثیر منفی اعتیاد قرار خواهند گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار