اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در روزهای آینده، درباره رشد ابر، بارش‌های رگباری و پراکنده و باد شدید تا روز شنبه هشدار زرد اعلام کرد.
کد خبر: ۹۷۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 29 June 2021
 
هواشناسی سمنان درباره ابرناکی، باد و رگبار تا روز شنبه هشدار زرد داد

 

 

به گزارش تابناک سمنان مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز سه‌شنبه به ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، پیش بینی شرایط جوی روزهای آتی متاثر از سامانه بارشی خواهد بود. 

ایرج مصطفوی درباره توصیف سامانه مورد انتظار افزود: ورود سامانه بارشی از سه شنبه خواهد بود و تا شنبه آثار آن ادامه دارد. 

وی گفت: نوع مخاطره این سامانه رگبار و رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید تا شدید در برخی نقاط با گرد و خاک، احتمال صاعقه پیش‌بینی می‌شود. 

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به منطقه اثر فعالیت این سامانه بارشی بیان کرد: در برخی نقاط به ویژه ارتفاعات شمالی مخاطره احتمالی جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها به دلیل بارشهای رگباری و شرایط فصلی، احتمال خسارات ناشی از باد خواهد بود. 

مصطفوی زمان پایان فعالیت این سامانه بارشی را شنبه عنوان و بیان کرد: لایروبی جویها، آبراها و مسیلها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات و پرهیز از تردد و توقف در زیردرختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، مهمترین توصیه های هواشناسی برای روزهای آینده است.

وی یادآور شد: وزش باد شدید در نیمه شرقی استان سمنان به صورت شدید، گاهی با گرد و خاک و با جهت غالب شمالی تا شرقی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان به میزان ۲۶ و ۳۹ درجه سانتیگراد برای امروز اضافه کرد: امروز ایوانکی و گرمسار دمای ۴۰ درجه و رضوان و شهمیرزاد ۱۴و ۱۶ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کنند. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار