بازی GTA 6، یکی از مورد انتظارترین عناوین تاریخ بازی‌ها ویدیویی از آغاز تا به این لحظه محسوب می‌شود و بدون شک بخش عظیمی از بازی‌بازان منتظر معرفی آن از سوی شرکت راکستار (Rockstar) هستند.
کد خبر: ۹۷۴۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲ 28 June 2021

 

 

به گزارش تابناک سمنان راکستار تا به این لحظه کوچک‌ترین جزئیاتی را در مورد این بازی به انتشار نرسانده است و به نظر نمی‌رسد که به این زودی‌ها نیز اطلاعاتی به اشتراک گذاشته شود. با این وجود، هر ماه شاهد یک سری شایعات و گزارش‌های غیر رسمی از سوی منابع مختلف هستیم. اکثر گزارش‌ها از سوی منابعی منتشر شده بودند که نمی‌توان آن‌ها را چندان معتبر دانست، اما حالا یک منبع معتبر با پیشینه‌ی قابل استناد، جزئیاتی را پیرامون GTA 6 به اشتراک گذاشته است.

تام هندرسون (Tom Handerson)، منبع داخلی بازی‌هایی مانند Call of Duty و Battlefield، متذکر شد که GTA 6 احتمالاََ در وایس سیتی (Vice City) جریان خواهد داشت و شامل یک نقشه‌ی تکامل‌پذیر، محیطی مدرن و شخصیت اصلی زن نیز می‌شود.

در ابتدا هندرسون ادعا می‌کند که GTA 6 در شهر وایس سیتی مدرن رخ می‌دهد و دلیل اصلی آن GTA: Online است. اگر داستان GTA 6 در دهه ۸۰ یا ۹۰ قرار داشت، آنگاه اضافه کردن مودهای خلاقانه‌ی آنلاین به پروسه‌ای غیرممکن یا به شدت چالش‌برانگیز تبدیل می‌شد.

با سود میلیاردی که GTA: Online برای راکستار به ارمغان آورده است، مطمئناََ آن‌ها به دنبال این موضوع هستند که بخش آنلاین GTA 6 را بیش از پیش گسترش دهند و تمرکز اصلی خود را بر روی این موضوع بگذارند. مطمئناََ اگر بازی در دهه ۸۰ یا ۹۰ قرار داشته باشد، آنگاه استفاده از وسایل نقلیه عجیب و غریب و برخی از مود‌های جذاب غیرممکن می‌شود.

در ادامه هندرسون توضیح می‌دهد که به شکلی شهر وایس سیتی قدیمی باز خواهد گشت، اما نقشه به مانند شایعه‌های مختلف عظیم نخواهد بود. با این وجود، انتظار می‌رود که این نقشه با محتویات اضافه و رویدادهای مختلف گسترش پیدا کند.

او وایس سیتی “تکامل‌پذیر” را با نقشه‌ی بازی بتل رویال Fortnite مقایسه می‌کند که در فصل‌های مختلف گسترش می‌یابد و پذیرای رویدادهای مختلف است. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی این منبع، بازی‌بازان باید انتظار داشته باشند که با محتویات اضافه‌ی مختلف، شهر وایس سیتی با گذشت زمان گسترش پیدا کند.

از طرفی به نظر می‌رسد که بازی در بخش داستانی شامل چندین شخصیت قابل بازی می‌شود. یکی از شخصیت‌ها زنی باهوش و مسئولیت‌پذیر است که در زمینه‌ی تکنولوژی و هک کردن مهارت دارد.

در نهایت هندرسون به این موضوع اشاره دارد که GTA 6 به دلایل مختلف، احتمالاََ تا سال قبل از ۲۰۲۴ و یا حتی ۲۰۲۵ عرضه نخواهد شد. شاید حدس شما این باشد که بازی در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد، اما موضوع فقط این نیست. به نظر می‌رسد که راکستار رویه‌ی کاری خود را تغییر داده است و حالا سعی می‌کند کرانچ کاری و همچنین ساعات کاری طولانی مدت را از پروسه‌ی خود حذف کند. به غیر از اصلاحات پروسه کاری، به احتمال زیاد GTA 6 برای پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی عرضه شود و در حال حاضر کمبود شدید این کنسول‌ها در بازار دیده می‌شود. مطمئناََ باید مدت طولانی صبر کنیم تا بازی‌بازان به راحتی بتوانند یک کنسول نسل بعدی تهیه کنند و مطمئناََ راکستار زمانی را برای عرضه تعیین می‌کنند که تعداد بسیار زیادی کنسول نسل بعدی فروش رفته باشد و زمینه‌ی مناسبی برای آن‌ها فراهم شود.

به یاد داشته باشید که این اطلاعات رسمی نیستند و تام هندرسون را برای انتشار اطلاعاتی از سری Battlefield و Call of Duty می‌شناسیم. او در گذشته جزئیاتی پیرامون بازی‌های راکستار منتشر نکرده است. او مدتی پیش نیز وجود رمز‌ارز در بازی را فاش کرده بود:

اخیراََ شنیده‌‎ام که در برخی از مراحل GTA 6، پاداش شما برای تکمیل ماموریت‌ها به جای پول نقد، در قالب رمز‌ارز پرداخت خواهد شد. همچنین بازار سرمایه هم با اضافه شدن بخشی برای رمزارزهای مختلف به این بازی بازخواهد گشت. اگر GTA 6 این قابلیت (وجود رمزارزها) را شامل شود، این یک اتفاق بزرگ برای ارزهای دیجیتالی خواهد بود.

مدتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی، استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، مدیرعامل شرکت مادر راکستار یعنی تیک-تو (Take-Two)، به این موضوع اشاره کرده بود که راکستار علاقه‌ای به پورت و ریمسترهای صرفا ساده ندارد، زلنیک در مورد GTA 6 نیز توضیحاتی ارائه داد. با اینکه به نظر می‌رسید که وی یک بیانیه‌ی طولانی و برای معرفی بازی GTA 6 داشته باشد، اما چیز زیادی در این زمینه عنوان نکرد. وی توضیح داد که این موضوع کاملا وابسته به راکستار و سیاست‌های آن است و هر زمان که بازی آماده بود، خودشان این کار را انجام می‌دهند:

راکستار هنوز هیچ عنوان جدیدی برای عرضه به بازار معرفی نکرده است و همچنین در این زمینه کاملا مختار است. این استودیو هر وقت که صلاح دید و آماده بود، می‌تواند بازی محبوب فرنچایز خودش را معرفی کند و در این مورد هیچ فشاری بر آن‌ها وارد نیست.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها: اخبار گیمینگ ، gta vi ، rockstar
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار