مدیرکل جهادکشاوزی :
تابناک سمنان: سید حسن میرعماد مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان از تامین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغ و طیور در استان در چهار ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این استان هیچ کمبودی در تامین نهاده‌ها برای طیور ندارد.
کد خبر: ۹۷۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 27 June 2021

۹۰ درصد نهاده های دامی با ارز ترجیحی وارد می شود - ایرنا

 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان اظهار کرد: در سال گذشته، بالغ بر ۱۳۱ هزار تُن نهاده برای دام‌های سبک و سنگین به این استان اختصاص یافت که میزان نیاز استان ۲۱۰ هزار تُن برآورد شده بود و مابقی کمبود، توسط بخش خصوصی تامین شد.

وی ادامه داد:در بحث نهاده‌های بخش طیور نیز، سال گذشته میزان ۱۵۱ هزار تُن به استان سهمیه اختصاص یافت که میزان مورد نیاز استان در این بخش نیز،عددی بالغ بر ۱۹۳ هزار تُن بود و این کمبود نیز توسط بخش خصوصی تامین شد.

سید حسن میرعماد میزان نیاز این استان به نهاده های دامی در سه ماهه اول سال 1400 را ۵۳ هزار تُن نهاده در بخش‌های مختلف اعلام و خاطرنشان کرد: در ۳ ماهه نخست امسال ، ۳۹ هزار و ۸۱۰ تُن نهاده به استان تخصیص یافت.

میرعماد افزود: علاوه بر این امسال۱۰ هزار تُن جو از محل خشکسالی و ۶ هزار تُن ذرت به استان تخصیص داده شده است که در صورت ورود به استان، کمبود موجود برطرف خواهد شد.

میرعماد با اشاره به مشکلات پیش آمده در جابجایی نهاده های دامی تصریح کرد: در بحث حمل و نقل نهاده ها، باید از ظرفیت ناوگان حمل و نقل استان به بهترین شکل ممکن بهره برد.

وی اضافه کرد: برای مرحله اول، تعداد ۲۲۰ کامیون برای انتقال ۵ هزار و ۴۰۰ تُن جو به استان نیاز است که پیگیری در این خصوص در حال انجام است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اهمیت تامین مرغ مورد نیاز کشور بر لزوم تامین نهاده ها در ابن بخش تاکید و اظهار کرد: در بحث نهاده های طیور در سال جاری، ۳۳ هزار و ۶۰۰ تُن نیاز استان بوده است که به صورت ۱۰۰ درصدی تامین و توزیع شده است و هیچگونه کمبودی وجود نداشته است.

وی از عشایر به عنوان جمعیتی مولد در استان نام برد و گفت: در سال جاری، تمهیداتی برای رفع کمبود و نواقص موجود در بحث دامهای عشایری و تامین نهاده ها، اتخاذ شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار