عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: رئیس جمهور منتخب می‌تواند از وزرای قبلی و افراد کارآمد پیشین استفاده کند حتما لازم نیست نیروهای جدید و بی تجربه بر سر کار باشند.
کد خبر: ۹۷۴۰۷۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹ 27 June 2021

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز، در رابطه با کابینه احتمالی رئیسی و نحوه انتخاب افراد توسط رئیس جمهور منتخب اظهار کرد: ایشان باید کابینه ای کارآمد، کاردان و مجرب انتخاب کنند و دولتی کارآمد تشکیل بدهند. رییس جمهور نمی تواند به تنهایی کار کند و باید برای هر کدام از شاخه های صنعت، تجارت، خارجه، داخله، اقتصاد و معیشت دولتی قوی و کارامد با نیروهایی مجرب و دلسوز انتخاب کند تا دولتی مستقل، تشکیل شود.

او افزود: امروز کشور دچار مشکلات اقتصادی و سیاسی بوده و با بیماری درگیر است؛ بیماری مسیر پزشکی را طی می کند و با جدیت بیشتر کرونا ریشه کن می شود ولی مساله بیکاری و رکود تولید باید حل شود تا جوانان جذب شوند. آقای رییسی در زمانی که در دستگاه قضا بودند ۲۰۰۰ کارخانه تعطیل شده را راه اندازی کردند و مشخص است که دغدغه این کارها را دارند. در مورد گرانی ها باید نظارتی بر تولید وجود داشته باشد این گرانی، بیکاری و بیماری جان مردم را به لب آورده است.

رهبر خاطرنشان کرد: دولت جدیدی بر سر کار آمده و باید شش ماهی به دولت مجال داد تا ببینیم برنامه ها چیست و چگونه کارها را طراحی می کنند. چون ایشان انسانی پر تلاش و خوش سابقه ای هستند انشاالله موفق می شوند و عزت کشور را در رابطه با سیاست خارجی و کرامت کشور را در رابطه با مسائل داخلی، حفظ می کنند. کشور باید بر پای خود تکیه کند کشور ما قوی است و اگر خوب مدیریت شود امیدواری های زیادی وجود دارد.

توصیه روحانی اصولگرا به ابراهیم رئیسی: در تشکیل کابینه از صفر کیلومترها استفاده نکنید /از وزرای قبلی کمک بگیرید

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید براینکه نگاه رئیسی در انتخاب کابینه باید فراجناحی باشد، تصریح کرد: اعتقاد من بر این است که باید از نیروهای کارآمد و شایسته در هر جناحی استفاده کنند همین سبب وحدت ملی می شود و به وحدت گروه ها می‌انجامد. اگر یک فرد کارآمد و فعال است و سوابق کاری خوبی داشته و مورد اعتماد جناح ها بود فعالیت کنند چون کارامدی و عملکرد صحیح ملاک است تا بشود وحدت ملی را حفظ کنیم. اگر تلاش در این جهت باشد مناسب تر خواهد بود.

رهبر ادامه داد: اولین کار تشکیل کابینه ای قوی با وزرای کارآمد است، می توانند از وزرای قبلی و افراد کارآمد پیشین استفاده کنند حتما لازم نیست نیروهای جدید و بی تجربه بر سر کار باشند؛ در نامه حضرت علی به مالک اشتر آمده است که از نیروهای اهل تجربه استفاده کن. کسانی که صفر کیلومتر نباشند و باید نیروهایی باشند که تجربه کرده اند و نقطه سیاهی بر پرونده آنها نیست بنابراین می‌توان از هر جناحی استفاده کرد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار