گلرو تاکید کرد:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با اشاره به لزوم تلاش مسوولان برای حل مشکلات مردم گفت: مردم از مسوولان کار می‌خواهند نه منازعه سیاسی
کد خبر: ۹۷۳۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰ 26 June 2021

نمی‌گذاریم افراد سهم‌خواه انتخابات را مصادره کنند/ لزوم حذف مدیران با ولع جاه

 

 

به گزارش تابناک سمنان عباس گلرو در نشست خبری با اصحب رسانه با بیان اینکه باید بستری فراهم شود که شایستگان بر سر کار باشند به انتقاد از بورکراسی پیچ در پیچ اداری در برخی حوزه‌ها پرداخت و اظهار کرد: با این دیوان‌سالاری تودرتو ، تحول در کشور اتفاق نمی‌افتد.

وی از طرح معطل شدن فرآیند واگذاری کاروانسرای شاه عباسی سمنان از سوی اداره کل زندان‌ها به شهرداری به عنوان نمونه‌ای از این دیوان‌سالاری تودرتو نام برد و افزود: چه معنی دارد که وقتی رئیس قوه قضائیه دستور واگذاری را صادر کرده اما برخی دستگاه‌ها از واگذاری این بنای تاریخی که صاحب اصلی آن مردم هستند، اجتناب می‌کنند.

انتقاد شدید از عدم واگذاری کاروانسرای سمنان علی‌رغم دستور رئیسی

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه متاسفانه گاه در پیچ و خم این دیوان‌سالاری‌ها، مال مردم بازیچه دستگاه‌ها می‌شود ادامه داد: در یک مقطعی از انقلاب به دلیل برخی نیازهای ویژه در سال‌های نخست انقلاب این بنای تاریخی به زندان تغییر کاربری داده شده ولی امروز انتظار می‌رود که مسوولان ذی‌ربط استانی هرچه سریع‌تر وضعیت واگذاری این بنا به مردم را مشخص کنند.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس افزود: متاسفانه یک تفاوت تفسیر در بین مسولان اداره کل زندان‌ها، شهرداری و دادگستری وجود دارد و همین‌ها سبب شده علی‌رغم دستور ریاست قوه قضائیه، این بنا واگذار نشود.

گلرو از تلاش خود برای اخذ مجوز مرز هوایی برای فرودگاه سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیگیری‌ها در این بخش به نتیجه رسیده و مجوز آن صادر خواهد شد. ضمن اینکه بودجه خوبی برای طرح جایگاه سوخت فرودگاه اخذ و این طرح نیز به سرانجام رسیده است.

راه‌اندازی پروازهای خارجی در فرودگاه سمنان

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس از تلاش برای راه‌اندازی پروازها زیارتی از فرودگاه سمنان به عتبات و عالیات، حج، دمشق و...خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که افتتاحیه این مهم با پرواز به عتبات و یا دمشق شروع شود و در همین راستا در حال رایزنی با این مناطق زیارتی هستیم.

وی از تلاش برای راه‌اندازی نمایندگی وزارت خارجه در سمنان به عنوان یکی از طرح‌های خود در سال‌جارسی نام برد و تصریح کرد: راه‌اندازی بخش کنسولی در سمنان یکی از طرح هایی است که می‌تواند به تقویت پروازهای خارجی و خصوصا پرواز به مناطق زیارتی کمک ویژه‌ای کند.

نماینده مردم سمنان وجود جمعیت قابل توجهی از اتباع خارجی در سمنان را از عوامل موثر دیگر در ضرورت راه‌اندازی دفتر کنسولی و دیپلماسی اقتصادی در سمنان خواند و گفت: دیپلماسی اقتصادی محدود به پایتخت نیست و استان‌ها نیز باید در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی از پیگیری‌های خود برای نوسازی ناوگان شهری سمنان خبر داد و افزود: در همین راستا 30 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مرکز استان اخذ شد که اتوبوس‌ها خریداری شده و بزودی ناوگان حمل و نقل عمومی در سمنان نوسازی خواهد شد.

گلرو از احیای شهرک 52 هکتاری سمنان به عنوان یکی دیگر از طرح های پیگیری شده خود در یک سال اخیر نام برد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که شد این طرح احیا شد. ضمن اینکه از مسوولان وزارتخانه نیز خواستیم که در اجرای طرح هایی همچون کمربند سبز، توسعه فضای سبز و راه‌اندازی پارکینگ‌های شهری، شهرداری سمنان را یاری دهد.

دو مطالبه اصلی روستاییان از نماینده
این نماینده مجلس از گازرسانی و پوشش اینترنتی به عنوان دو مطالبه اصلی روستاییان مهدیشهر، سرخه و سمنان از خود نام برد و گفت: در همه سفرها و بازدیدهایی که از روستاهای حوزه انتخابیه داشتیم این دو مطالبه در صدر درخواست‌های مردم اکثر مناطق روستایی بود و از همین رو به طور ویژه این دو مهم را در دستور کار قرار دادیم.
وی با تقدیر از استانداری سمنان، حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی استان گفت: خوشبختانه این دستگاه ها نیز برای تحقق مطالبه مردم این روستاها پای کار آمدند و موانع برداشته شد و طرح‌ها در مرحله مناقصه هستند.

گلرو از گازرسانی به روستاهای چاشم و خطیرکوه و گازرسانی به برخی روستاهای سرخه در آینده نزدیک خبر داد و افزود: علاوه بر این‌ها برای دو طرح مهم حوزه راه و شهرسازی ردیف اعتباری در بودجه گرفتیم که این نیز گام مهمی در تکمیل راه‌های ارتباطی استان و حوزه انتخابیه خواهد بود.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس اضافه کرد: محور سمنان – معلمان که می‌تواند دسترسی مردم استان به مناطق جنوبی را تسهیل کند و طرح فاضلاب شهری درجزین دو طرحی هستند که در بودجه صاحب ردیف شدند و انشاالله به موقع اجرایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای امسال نیز در تلاشیم تا برای سه طرح دیگر ردیف اعتباری اخذ کنیم اظهار کرد: طرح راه‌آهن سمنان-شهمیرزاد-دوآب یکی از این طرح‌ها است که در گذشته های دور نیز مطالعات آن نیز انجام شده و با توجه به جاذبه های گردشگری این مسیر این طرح می‌تواند به رونق صنعت گردشگری در استان کمک شایانی کند.

این نماینده اصولگرا از تکمیل محور سمنان-فیروزکوه به عنوان یکی دیگر از طرح های سه‌گانه برای سال جاری نام برد و افزود: به دلیل تاخیرها در اجرایی شدن این طرح به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادم. ضمن اینکه در سفر وزیر به استان و بازدید از این محور تاکید شد که برای 27 کیلومتر باقیمانده نیز چاره‌اندیشی شود. علاوه بر این قول تسریع در تکمیل این محور داده شد.

وی از تکمیل محور سمنان- سرخه به عنوان دیگر طرح خود برای سال جاری نام برد و گفت: این پروژه بیش از 80درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبار لازم نیمه‌کاره مانده است.

افتتاح راه‌اندازی بیمارستان مهدیشهر تا 2 هفته دیگر

گلرو از پیگیری های خود برای راه‌اندازی بیمارستان مهدیشهر خبر داد و گفت: خوشبختانه قرار است که این بیمارستان ظرف دو هفته آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری برسد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس از پیگیری و احیای طرح تالار مرکزی سمنان خبر داد و افزود: این طرح سال گذشته 30 میلیارد تومان اعتبار داشته که به دلیل عدم اجرا، اعتبارات برگشت خورده بود. با پیگیری هایی که داشتیم 15 میلیارد تومان اعتبار اخذ و پروژه کلنگ زنی شد.ضمن اینکه امسال نیز قرار است که 30 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه تخصیص بیابد.

وی از کم‌آبی به عنوان مهمترین مشکل حوزه انتخابیه خود نام برد و گفت: بسیاری از سرمایه گذاران علاقه‌مند به سرمایه گذاری در استان هستند اما به دلیل کم آبی امکان راه‌اندازی برخی از واحدها در این منطقه نیست.
نماینده سمنان بر ضرورت اجرای پروژه های انتقال آب به استان تاکید و تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان در اجرایی شدن این طرح ها اتفاق‌نظر و همدلی خوبی دارند.

وی از تلاش‌های خود برای اخذ بودجه برای سد فینسک خبر داد و گفت: با پیگیری‌های زیادی که داشتیم اعتبارات 10 میلیارد تومانی این سد به 86 میلیارد تومان افزایش یافت.
دکتر گلرو با بیان اینکه اصلی‌ترین طرح من در دولت آینده به سرانجام رساندن طرح انتقال آب خزر است افزود: البته جدا از این باید برای بهره‌مندی سمنان از آب انتقالی از خلیج فارس نیز تلاش شود.

لزوم کنار گذاشتن "افرادی با ولع جاه و قدرت"

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس در پاسخ به پرسشی در ارتباط با سهم‌خواهی‌های احتمالی از دولت آینده گفت: خوشبختانه رئیس‌جمهور منتخب، تکلیف را مشخص کرد و رسما اعلام کرده که دولت او حزبی و جناحی نخواهد بود.البته فعالیت افراد حزبی مشروط به اینکه افراد شایسته و پاکدستی باشند هیچ مشکلی ندارد.
وی بر لزوم کنار گذاشتن آنها که "افرادی با ولع جاه و قدرت" می‌خواند تاکید کرد و گفت: باید یک غربال‌گری جدی صورت گیرد و آن دسته از افرادی که ولع جاه دارند را کنار بگذارند ؛چرا که بسیاری از جوانان و نخبگان پشت دروازه‌های مدیریتی ماندند.
وی بر لزوم بهره گیری از طیف مدیریتی جوان در کشور و استان تاکید کرد و افزود: من به عنوان نماینده مردم از این مهم حمایت می کنم. البته شأن نماینده نظارتی است و بدیهی است که به حوزه عزل و نصب‌ها و امور اجرایی ورود مستقیم ندارد.

دستکاری در بودجه آنچنان که تبلیغ شد، نبود

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در ارتباط با نمره وی به مجلس یازدهم گفت: من در مجموع نمره قبولی به مجلس می‌دهم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص برخی حواشی در این مجلس افزود: متاسفانه آسیب‌هایی به این مجلس وارد شد که عمدتا ناشی از مسائل مهندسی شده از بیرون بود. مسائلی مانند ماجرای استفاده یکی از نمایندگان از خط ویژه، موضوع خودروهای دنا و یا آنچه دستکاری در بودجه خوانده شد.

این نماینده مردم با بیان اینکه دستکاری در بودجه آنچنان که تبلیغ شد، نبود افزود: اگر تغییراتی هم با هدف کمک به مناطق محروم از سوی مجلس انجام شود چه ایرادی دارد. اصولا بودجه به مجلس می آید که با نظر نمایندگان در آن تغییر و اصلاح صورت گیرد. اگر قرار باشد که بودجه همانگونه که آمده برگردد، پس آمدن آن به مجلس چه ضرورتی دارد.
وی با اشاره به نزدیکی اکثر نمایندگان مجلس به رئیس جمهور منتخب گفت: مجلس در عین اینکه حمایت قوی از دولت آینده خواهد داشت اما همزمان از وظایف خود نیز غافل نخواهد ماند و نظارت بر کار دولت را به طور جدی انجام خواهد داد.

رابطه مجلس یازدهم و دولت سیزدهم
نماینده مردم سمنان با بیان اینکه ما در بحث منافع مردم با کسی شوخی نداریم خاطرنشان کرد: رویکرد مجلس به دولت آینده این است که به دولت رئیسی کمک کند البته همزمان به وظایف نظارتی و تقنینی خود عمل خواهد کرد.

وی با اشاره به برخی سهمخواهی های احتمالی از دولت سیزدهم افزود: برخی با تشکیل کمیته ها و ستادها ممکن است در پی سهم خواهی باشند و حتی به هوای خود لیست استاندار و فرماندار و مدیران را چیده باشند اما این ها باید بدانند که به ویژه خوارها اجازه دخالت داده نخواهد شد.
گلرو با بیان اینکه شان دولت گماردن و نصب و شأن نمایندگان نظارت است ادامه داد: در سطح استان ما چهار نماینده استان به نفع مردم توافق کردیم. مطمئنا استاندار و مسوولانی انخاب خواهند شد که به نفع مردم کار کنند. البته در ایسن حوزه نیازمند فرهنگ همدلی بیشتری هستیم تا فرصت تنفس به همه نخبگان استان داده شود.

وی با بیان اینکه حزب بازی در برخی حوزه ها سم است گفت: همه ما قرار است که به مردم خدمت کنیم. لذا اجازه نمی دهیم که افراد مسئله دار و سهم خواه، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها که انتخاباتی مردمی بوده را مصادره کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار