سرهنگ صادقی خبرداد؛
تابناک سمنان: سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتای سمنان گفت: هتاک اینترنتی که به انتشار استوری در شبکه اجتماعی اینستاگرام علیه شاکی پرونده اقدام کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۹۷۲۷۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 21 June 2021

How to Automatically Add Captions to Instagram Stories

 

 

رئیس پلیس فتای سمنان افزود: فردی با در دست داشتن شکوائیه‌ای ضمن مراجعه به پلیس فتا گفت شخصی ناشناس، از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با انتشار استوری اقدام به ارسال مطالب توهین‌آمیز و فحاشی علیه وی کرده و این موضوع باعث از بین رفتن آبروی وی در بین دوستان و آشنایان شده است.

سرهنگ حسین صادقی با اشاره به تشکیل پرونده مقدماتی با هماهنگی مقام قضائی و پیگیری موضوع از سوی کارشناسان، ادامه داد: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا سمنان، مشخص شد متهم با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با ایجاد پروفایلی اقدام به انتشار استوری و مطالب کذب کرده بود که سبب هتک حیثیت شاکی شد.

صادقی بیان کرد: با توجه به اینکه انتشار مطالب کذب علیه اشخاص حقیقی و حقوقی در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی براساس قانون مجازات اسلامی جرم است، کارشناسان پلیس با بررسی صفحه اینستاگرامی و با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی، گرداننده صفحه را شناسایی و در یک اقدام پلیسی با هماهنگی مقام قضائی این مجرم سایبری به همراه ادله دیجیتال مجرمانه به پلیس فتا احضار شد.

وی افزود: متهم پس از دستگیری در ابتدا سعی در گمراه کردن و قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر لب به سخن گشود.

صادقی ادامه داد: این فرد ضمن اقرار به جرم خود بیان کرد به دلیل مشکلات شخصی با شاکی به انتشار مطالب توهین‌آمیز و غیرواقعی علیه وی اقدام کرده است، در نهایت پرونده تکمیل و به همراه متهم برای ادامه سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال شد.

وی شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه را ابزاری مفید و در حین حال خطرناک معرفی کرد و گفت: حضور ناآگاهانه و بدون رعایت اصول ایمنی کاربران در این فضا، آسیب‌های فراوانی را به دنبال خواهد داشت  وکارشناسان سایبری این پلیس همواره با اشراف و تسلط کامل بر فضای مجازی با مزاحمان و کلاهبرداران اینترنتی برخوردی قاطع خواهند داشت.

رئیس پلیس فتا استان سمنان به کاربران شبکه‌های اجتماعی هشدار داد: یکی از جرایمی که در فضای مجازی به چشم می‌خورد فحاشی و توهین و تحقیر اجتماعی به افراد است، کاربران بدانند انتشار هرگونه مطلب توهین‌آمیز، هتک حیثیت و نیز مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود.

شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی اینترنتیwww.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی و یا با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰  گزارش کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار