همه در انتظار تصمیم عزیزی خادم و هیئت رییسه؛
صحبت‌های مبهم عزیزی‌خادم درباره دراگان اسکوچیچ و عدم حمایت قاطع از او، شائبه قطع همکاری با او را به وجود آورده است.
کد خبر: ۹۷۱۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 17 June 2021

به گزارش تابناک سمنان ورود اعضای تیم ملی ایران با صحبت‌های نسبتا مفصل شهاب الدین عزیزی خادم با خبرنگاران همراه بود که همین صحبت‌ها شایعات زیادی را پیرامون آینده نیمکت سرمربیگری تیم ملی به وجود آورد. عزیزی خادم در ابتدای مصاحبه، تک گویی 5 دقیقه ای را انجام داد که قابل پیش بینی نیز به نظر می‌رسد اما نکات اصلی را زمانی به زبان آورد که با پرسشی درباره اسکوچیچ مواجه شد: «آیا از کادرفنی تیم ملی حمایت می‌کنید برای مراحل بعد؟»

 

عزیزی خادم که احتمالا خود را برای این پرسش آماده کرده بود، تلاش کرد تا مسئولیت را از روی شانه‌های خود بردارد و هیئت رئیسه را مسئول تصمیم‌گیری درباره تمدید یا قطع همکاری با اسکوچیچ دانست: «حالا باید جلوتر برویم و این کاری است که باید برود در هیئت رئیسه. هیئت رئیسه بالاترین مرجع تصمیم گیری است.» پس از این جمله، او که به نظر در سخنوری هم ادعا دارد، برای چند دقیقه به موضوعات و مشکلات فدراسیون فوتبال پرداخت و از این فرصت استفاده کرد تا علیه مدیران سابق فدراسیون هم صحبت کند و بگوید که «مدیریتش با نفرات قبلی متفاوت است».

با این حال خبرنگاران که همچنان پاسخ مورد نظر خود را پیدا نکرده بودند، بار دیگر این سوال را مطرح کردند که جملات بعدی اسکوچیچ بیشتر از قبل بوی جدایی را به مشام آنها رساند: «آقای اسکوچیچ زحماتش قابل تقدیر است. ما احترام می‌گذاریم به ایشان، ما هم تمام قد تا امروز که بودیم همه کنار هم بودیم.»

 


دراگان اسکوچیچ در 7 بازی نخست روی نیمکت تیم ملی موفق به پیروزی مقابل این تیم ها شده است: «ازبکستان، بوسنی، سوریه، هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق»

 

 

پس از این بود که یکی از خبرنگاران نکته دیگری را پیش کشید: شما به عنوان رئیس فدراسیون حتما دیدگاه خود را دارید. عزیزی خادم در این باره هم دوباره مسئله هیئت رئیسه را پیش کشید و گفت که «تابع تصمیم جمعی» است. این در خوشبینانه‌ترین حالت یعنی رییس فدراسیون فوتبال، نگاهی بی طرفانه نسبت به آینده همکاری تیم ملی با اسکوچیچ دارد.

 

او در حالی هیئت رییسه را مسئول تصمیم گیری در این باره خوانده که ریاست فدراسیون فوتبال به عنوان مرد اول این ساختمان، علاوه بر قدرت قانونی در انتخاب سرمربی، می‌تواند به اقناع مخالفان یک سرمربی در هیئت رییسه نیز بپردازد. موضوعی که در دوره مهدی تاج و علی کفاشیان در مورد کارلوس کی‌روش رخ داد و این سرمربی پرتغالی باوجود مخالفت ها برای سالیان طولانی سرمربی تیم ملی ماند.

 


فرانک اوفارل پس از سرمربیگری در لسترسیتی و منچستریونایتد به ایران آمد. ایران را قهرمان بازیهای آسیایی کرد. او مثل اسکوچیچ 7 پیروزی برای ایران به دست آورد.

 

 

نکته جالب اینکه حتی پیش از شروع مرحله پیش مقدماتی جام جهانی نیز شایعاتی درباره پایان کار اسکوچیچ و انتخاب فردی جدید برای تیم ملی منتشر شده بود که در آن مقطع فدراسیون فوتبال به حمایت از سرمربی کروات پرداخت و تیم ملی را با هدایت اسکوچیچ راهی چهار مسابقه حساس و سرنوشت کرد. با این حال شاید نگاهی گذرا به تصاویر مخابره شده فدراسیون از تمرینات و بازیها، سرمربی تیم ملی نقشی کمرنگ داشت و بعضا حتی تصویری از او دیده نمی‌شد؛ مسئله ای کاملا سوال برانگیز که البته در خلال مسابقات مطرح نشد.

 

نکته مهم این که عزیزی خادم موضوع پایان قرارداد دراگان اسکوچیچ را در حالی مطرح کرد که برخی تصور می‌کردند قرارداد وی در صورت صعود، اتوماتیک تمدید خواهد شد و فدراسیون برای قطع همکاری با او باید برکنارش کند. اما حالا عزیزی خادم این نکته را اعلام کرد تا نشان دهد دست باز برای انتخاب سرمربی جدید دارد.

 

ماجرای دراگان اسکوچیچ شباهت جالبی با فرانک اوفارل سرمربی سالهای دور تیم ملی ایران هم دارد. اوفارل که پس از سرمربیگری در منچستریونایتد و لسترسیتی به ایران آمده بود، تیم ملی را قهرمان بازیهای آسیایی کرد و در مقدماتی المپیک سه پیروزی مقابل بحرین، عربستان و عراق کسب کرد. او در دوره کاری اش مثل اسکوچیچ 7 پیروزی به دست آورد.

 

اوفارل دائم نوک پیکان انتقادات را متوجه خود می‌دید و حتی یک شکست در بازی دوستانه و یک باخت در تورنمنتی تدارکاتی، باعث شد تا نشریات ورزشی به شدت علیه او بنویسند. با این حال به نظر می‌رسد آنچه که باعث جدایی او شد، علاقه اوفارل به کار در انگلستان و همچنین تحصیل دخترش در دانشگاهی در بریتانیا بود. پس از او حشمت مهاجرانی که دستیار وی بود، سرمربیگری تیم ملی را در ادامه مقدماتی المپیک و دیگر مسابقات برعهده گرفت.

 

اسکوچیچ از زمان ورود به ایران تنها یک صحبت کوتاه در مراسم تجلیل داشت و در پایان آن طوری حرف زد که انگیزه خود برای ادامه کار و حضور در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی به عنوان سرمربی ایران را نشان دهد اما باید دید که فدراسیون نیز به اندازه او به این کار متمایل است یا خیر؟ حالا که عزیزی خادم، بی طرفی خود در این باره را اعلام کرده، همه منتظر اعلام موضع هیئت رییسه هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار