قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان از توزیع بیش از 210 تبلت بین ایتام سمنانی خبر داد و گفت: منظومه توانمندی ایتام استان سمنان بعد از رفع نیازهای ضروری زندگی ایتام در بخش لوازم زندگی وارد گام دوم که توانمندی فرهنگی است، شد.
کد خبر: ۹۷۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 13 June 2021
 
توزیع بیش از 210 تبلت بین ایتام سمنانی

 

 

به گزارش تابناک سمنان محمد قوسی، قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: با احصا و رفع نیازهای ضروری اولیه  زندگی ایتام شامل لوازم ضروری زندگی، منظومه توانمندی ایتام در گام اول به پایان رسید.

وی از تهیه لوازم ضروری زندگی برای ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان خبر داد و افزود: بیش از 630 اقلام کالا شامل یخچال، اجاق‌گاز، کولر، پنکه، بخاری، آبگرم‌کن، فرش، ماشین لباسشویی، تلویزیون و سایر لوازم در قالب نخستین گام منظومه توانمندی برای ایتام تهیه شد.

قوسی با اشاره به اینکه بیش از 216 تبلت و تلفن همراه برای ایتام با هدف کمک به آموزش و جلوگیری از افت تحصیلی این افراد با کمک خیرین این نهاد حمایتی تهیه‌شده است، تصریح کرد: توانمندی ایتام استان سمنان بعد از رفع نیازهای ضروری زندگی در بخش لوازم زندگی وارد گام دوم ( توانمندی ایتام در بعد فرهنگی) شد.

وی تامین ملزومات آموزشی،بورسیه دانش آموزان در موسسات آموزشی، برگزاری اردوهای فرهنگی و تربیتی ، استعداد سنجی، نخبه پروری و رصد و هدایت تحصیلی و برنامه آموزشی را از دومین گام توانمندی ایتام در بعد فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت سلامت، ازدواج، مسکن و اشتغال در ادامه این فرآیند تا توانمندی کامل ایتام پیگیری می شود.

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه طرح منظومه توانمندی ایتام استان در بازه زمانی سه‌ساله و در سه فاز تعریف‌شده است تصریح کرد: طرح منظومه توانمندی ایتام که برای نخستین بار در استان سمنان کلید خورد با هدف تأمین آتیه ایتام، رفع نیازهای ضروری زندگی، تقویت بعد فرهنگی، مدیریت نظام‌یافته نقدینگی و به‌کار انداختن منابع حمایتی در مسیر تولید و اشتغال اجرایی شده است.

وی یادآوری کرد: استان سمنان توانسته فاز نخست طرح توانمندی ایتام استان سمنان را بهمن‌ماه سال گذشته به اتمام برساند و هم‌اکنون وارد مرحله توانمندی ایتام در بعد فرهنگی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار