معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: صدور ۲۰ فقره پروانه بهره‌برداری صنعت و معدن استان در سال ۱۴۰۰ زمینه اشتغال ۴۰۰ نفر را فراهم کرد.
کد خبر: ۹۷۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۵ 12 June 2021

 

۲۵ پروانه‌بهره‌برداری صنعتی ۴۰۰ شغل در استان سمنان ایجاد کرد

 

به گزارش تابناک سمنان فرامرز محبوبی روز شنبه به رسانه ها افزود: صدور پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان سمنان امسال ۴۷ درصد افزایش یافت.

وی گفت: در ۲ ماه ابتدایی امسال ۲۵ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشت.

وی ادامه داد: در این مدت، واحدهای صنعتی استان سمنان با سرمایه‌گذاری ۱۶۸۰ میلیارد ریال پروانه بهره‌برداری دریافت کردند و مشغول به فعالیت شدند که زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را در استان فراهم کردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: در ۲ ماه نخست امسال در بخش صدور پروانه‌های بهره‌برداری حوزه صنعت که در واقع می‌توان آن را همان سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته دانست، شاهد رشد قابل توجهی بود؛ به‌ طوری که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته از نظر سرمایه گذاری ۵۱۸ درصد و از نظر اشتغال ۱۷۵ درصد افزایش داشت.

محبوبی با بیان اینکه در این مدت ۳۷۰ مجوز صنعتی در استان سمنان صادر شد، گفت: ۲۵ واحد صنعتی در استان پروانه بهره‌برداری و ۳۴۵ واحد نیز جواز تأسیس دریافت کردند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: برای واحدهای صنعتی که جواز تأسیس اخذ کرده‌اند، سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال با اشتغال حدود ۶۵۰۰ نفر پیش‌بینی شده است.

سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

طبق آمارها، ۷۶ هزار میلیارد ریال در قالب ایجاد یکهزار و ۸۰۰ پروانه بهره برداری در استان سمنان سرمایه‌گذاری انجام شده که این حجم سرمایه‌گذاری برای حدود ۶۸ هزار نفر اشتغال به همراه داشت و این استان را به قطب صنعت و معدن کشور تبدیل کرده است.

۹۰ درصد از صنایع استان سمنان مربوط به صنایع کوچک، ۶ درصد مربوط به صنایع متوسط و بقیه مربوط به صنایع بزرگ است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار