شل نگیرید که چاره‌ای جز پیروزی نیست؛
ایران باید عراق را شکست دهد؛ این نتیجه گیری از نتایجی است که احتمالا در روزهای آینده رقم می‌خورند.
کد خبر: ۹۷۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳ 10 June 2021

به گزارش تابناک سمنان  گل سوم تیم ملی مقابل بحرین که با چرخش و ضربه دیدنی مهدی طارمی به ثمر رسید، خیال طرفداران فوتبال از پیروزی مقابل میزبان را راحت کرد اما همه می‌دانستند که تا صعود فاصله زیادی باقی مانده. سوژه خوشحالی بعدی برای ایرانی‌ها، شکست لبنان به عنوان صدرنشین جدول برترین تیم‌های دوم بود که شانس ایران را برای صعود بیشتر کرد ولی موقعیت کنونی تیم‌های دوم به شکلی است که شاید بهتر باشد ایران مسیرش را از آن‌ها جدا و بی توجه به احتمالات جدول در صورت تساوی مقابل عراق، پیروزی برابر این تیم را دنبال کند.

 

این موقعیت جدول بهترین تیم‌های دوم است؛ جدولی که در ادامه با بررسی آن به یک نکته مهم دست خواهیم یافت.

 

تیم لبنان یک امتیاز بیشتر از دیگر تیم‌ها دارد و از این نظر موقعیتش مطلوب است و چین و اردن یک بازی بیشتر را نسبت به تمام تیم‌ها انجام خواهند داد و از این نظر شانس بیشتری دارند. اما این فقط شرایطی است که روی کاغذ هست و در عمل، عمان که تفاضل گل کمتری نسبت به بقیه 9 امتیازی‌ها (ازبکستان، امارات و ایران) دارد، به صعود نزدیکتر خواهد بود.

 

باید توجه کرد که آنچه تعیین کننده است، نتایج 9 دیدار باقی مانده این تیم‌ها خواهد بود که در دو هفته متوالی برگزار می‌شود و ایران فرصت این را دارد تا با علم بر نتایج نیمی از مسابقات، به مصاف عراق برود. حال برویم سراغ وضعیت این 7 تیم:

 

 

* لبنان؛ بازی سرنوشت ساز مقابل کره


تیم ملی لبنان باتوجه به حذف کره شمالی، دست بالاتر را در جدول تیم‌های دوم به دست آورد. لبنان اگر مقابل ترکمنستان شکست نمی‌خورد، 11 امتیازی می‌شد و در صورت پیروزی، صعودش قطعی بود. اما به هر حال آنچه رخ داده، لبنان را 10 امتیازی نگه داشته و باتوجه به این که حداقل 5 تیم فرصت خوبی برای 10 امتیازی شدن دارند، لبنان برای صعود باید مقابل کره جنوبی امتیاز بگیرد. تیمی که صعودش قطعی شده و شاید با استراحت دادن به برخی نفرات اصلی مقابل لبنان قرار بگیرد.

 

 

* ازبکستان؛ سودای صدرنشینی


ازبکها پای ثابت مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در سال‌های اخیر بوده‌اند اما این بار کارشان برای صعود گره خورده است. ازبکستان با عربستان برای صدرنشینی رقابت می‌کند و اگر در بازی این دور هر دو بتوانند عمان و سنگاپور را شکست دهند، باتوجه به اختلاف 2 امتیازی، تقابلشان در بازی پایانی یک فینال تمام عیار خواهد بود. بنابراین ازبکستان 9 امتیازی در این جدول، سودای صدرنشینی دارد و شاید حتی یک تساوی گرفتن از عربستان هم برای این تیم چندان دور از انتظار نباشد. ازبک یک تفاضل گل بهتر نسبت به ایران دارد.

 

 

* امارات؛ ادامه شگفتی سازی ویتنام؟


تیم ملی امارات از امتیاز میزبانی برخوردار است و همین موضوع شرایط بهتری را برای تیم فن مارویک ایجاد می‌کند. شرایط امارات با ازبکستان در جدول کاملا برابر است. این تیم ابتدا باید با اندونزی دیدار کند و همزمان ویتنام با مالزی بازی خواهد کرد. دور آخر دیدار حساس بین ویتنام صدرنشین و امارات میزبان به انجام می‌رسد که ورزشگاه زعبیل دبی میزبان این مسابقه خواهد بود. ویتنام اگرچه شگفتی سازی کرده و صدرنشین است اما امارات امیدوار به پیروزی است که در این صورت هم خودش و هم ویتنام به مرحله نهایی صعود می‌کنند.

 

 

* عمان؛ افغانستان کلید صعود برانکو


تیم برانکو ایوانکوویچ 9 امتیاز دارد و تفاضلش از تمام تیمها کمتر است اما می‌تواند با یک پیروزی به مرحله بعدی برود. دو بازی عمان مقابل افغانستان و بنگلادش است؛ دو تیمی که برای فرار از قعرنشینی تلاش می‌کنند و البته هر دو تیمهای قابل برد برای عمان هستند. عمان ابتدا باید با افغانستان دیدار کند و بعد اگر در بازی آخر مقابل بنگلادش بازنده نباشند، به احتمال بسیار زیاد صعود کننده خواهند بود. این «بسیار زیاد» روی کاغذ است و در عمل آن را می‌توان «قطعی» هم قلمداد کرد.

 

 

* چین؛ از مالدیو تا سوریه


چین تیم 7 امتیازی در جدول تیمهای دوم است اما نکته مثبت برای چینی ها این است که دو بازی تا پایان خواهند داشت. آنها ابتدا با مالدیو دیدار خواهند کرد و 10 امتیازی خواهند شد و احتمالا تفاضل گل خود را هم افزایش خواهند داد و اگر در مقابل سوریه موفق به کسب امتیاز یا پیروزی شوند، یکی از صعودکننده ها لقب خواهند گرفت.

 

 

* اردن؛ حذف - شاید فردا


تیم ملی اردن شرایطش مثل چین است اما دو بازی بسیار سخت را خواهد داشت. این تیم که اگر صعود کند شگفتی ساز خواهد شد، ابتدا با کویت بازی خواهد کرد. کویت برای صعود امید دارد و به همین خاطر تقابل اردن - کویت بازی بسیار حساسی خواهد بود. اگر اردن در بازی با کویت پیروز نشود، باید در گام نهایی استرالیا را شکست دهد.

 

 

* نتیجه گیری: ایران باید عراق را شکست دهد


اینجا چند حالت محتمل آورده شده که در این صورت حتی ایران با تساوی مقابل عراق نیز حذف خواهد شد:
* لبنان تساوی مقابل کره جنوبی
* ازبکستان تساوی مقابل عربستان
* امارات تساوی مقابل ویتنام
* عمان پیروزی مقابل افغانستان
* چین پیروزی پرگل مقابل مالدیو
* اردن پیروزی +2 گله مقابل کویت

 

از این شش حالت اگر 5 تا رخ دهد، ایران با تساوی مقابل عراق حذف خواهد شد؛ بنابراین پیش به سوی پیروزی!

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار