رئیس سازمان امور عشایر ایران از خریداری یک میلیون راس دام از عشایر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 10 June 2021
 

 

 

به گزارش تابناک سمنان شاهپور علایی مقدم رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: در سفر امروز به سمنان مشکلات عشایری این استان بررسی شد.

وی به کاهش بارندگی بی سابقه در ۵۰ سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: امسال با توجه به کاهش نزولات جوی سال بسیا سخت معیشتی برای عشایر خواهد بود و همین امر موجب کاهش جمعیت مراتع خواهد شد.

علایی مقدم همچنین از خریداری تضمینی دام عشایر از هفدهم خرداد ماه در کشور خبر داد و گفت: در بحث تامین و تدارک علوفه دامی با تسهیلاتی که در نظر گرفته شده تشکل‌های مربوط می‌توانند علوفه‌های مدت دار را در اختیار عشایر قرار دهند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از اختصاص تسهیلات ۲۰ میلیارد تومانی به عشایر استان سمنان در حوزه‌های زنان فراورده محصولات صنایع دستی اعتبارات عمرانی و زیرساخت‌های عشایری خبر داد.

علایی مقدم ابراز داشت: از سراسر کشور یک میلیون راس دام از عشایر خریداری خواهد شد.

وی به تنوع بخشی شغل عشایر اشاره و تاکید کرد: ایل سنگسر در استان سمنان در بخش صنایع دستی و لبنیات از قابلیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که باید زمینه ایجاد کارخانه‌های قطعه و بسته بندی و ایجاد فروشگاه‌های عشایری در استان جهت فروش بهتر محصولات این قشر فراهم گردد.

رئیس سازمان امور عشایر ایران از حضور پرشور عشایر در انتخابات خبر داد و گفت: همزمان با انتخابات شورای شهر و روستا و ریاست جمهوری انتخابات تیره‌های عشایری در کل کشور برگزار می‌شود و بیش از ۴۰۰ تیره عشایری در عرصه انتخابات شرکت خواهند کرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار