به گزارش تابناک سمنان هادی حق شناس، ظهر امروز سه شنبه 18 خرداد در دیدار با سمن های فعال محیط زیستی بمناسبت هفته محیط زیست اظهار کرد: طی یک سال گذشته، شورای تصمیم گیری در زمینه منطقه میانکاله با حضور مسئولین دو استان گلستان و مازندران به ریاست سازمان محیط زیست تشکیل شده است.

استاندار گلستان اظهار کرد: همواره توجه به محیط زیست و رعایت پروتکل های محیط زیستی در کنار صنعت و اشتغال مورد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: برای احیای خلیج گرگان جلساتی با حضور معاون اول رئیس جمهور تشکیل و طی آن ابلاغ هزار میلیارد تومان در مدت زمان ۵ سال صورت گرفته که طی آن مطالعات دانشگاه منابع طبیعی انجام شد و دیگر اقدامات نیز در دست اقدام و اجراست

حق شناس گفت: تلاش کردیم در مورد خلیج گرگان اعلام خطر کنیم و اینکه خشک شدن خلیج گرگان موجب هجوم ریزگرد به حتی گرگان می شود و کلید واژه های حمایت از خلیج گرگان را وارد ادبیات پیگیری استان کردم.

 

وی با بیان اینکه حضور گردشگران به بقای بیشتر محیط زیست جزیره آشوراده کمک می کند، تصریح کرد: پیگیری کردیم تا طرح طبیعت گردی جزیره آشوراده در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب برسد.

استاندار گلستان با اشاره به موضوعات مطروحه دربازه انتقال آب به سمنان، خاطرنشان کرد: انتقال آبی از گلستان به سمنان اتفاق نخواهد افتاد و مدیریت استان به این گونه مسائل توجه جدی دارد.

 

وی با اشاره به ابلاغ ایجاد منطقه آزاد تجاری و صنعتی اینچه برون به استان، تصریح کرد: امیدواریم با استفاده از مزایای منطقه آزاد بتوانیم محصول نهایی از استان صادر کنیم.

استاندار گلستان به مشکلات ایجاد شده برای کارخانه تولید ید کانسار خزر، اظهار کرد: کانسار خزر به دنبال تزریق آب به زمین هستند و تلاش داریم از راهبردهای دیگر کشورهای جهان برای کاهش آلایندگی اکتشاف ید استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: حمایت ما از سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست همیشه بوده و هست و امیدواریم بتوانیم زمینه رفع دغدغه های دوستداران محیط زیست را فراهم آوریم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: برنا