آخرین آپدیت از جدول معادلات‌ای اف سی؛
حالا از ۸ تیم دوم حذف تاجیکستان قطعی و لبنان محتمل است؛ این یعنی ایران شانس بالایی برای صعود حتی به عنوان برترین تیم دوم دارد.
کد خبر: ۹۶۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 09 June 2021

به گزارش  تابناک سمنان اگرچه انتظار هواداران از تیم ملی ایران صعود قاطعانه نظیر ژاپن، استرالیا و سوریه بود اما باید توجه کرد که در نهایت 12 تیم به مرحله نهایی می‌روند و تیمی که از ابتدا صعودش را قطعی کرده نیز باید منتظر تیم آخری بماند که با احتمالات خاص راه صعود خود را پیدا می‌کند.

 

با این حال اما دو پیروزی متوالی تیم ایران سبب شده تا شاگردان اسکوچیچ فرصت بسیار خوبی برای صدرنشینی داشته باشند. در حالت رویایی، با برد ایران مقابل کامبوج و تساوی عراق برابر هنگ کنگ، تیم ملی حتی با متوقف کردن عراق نیز صدرنشین خواهد شد. در حالت خوشبینانه، ایران دو برد از بازی های باقی مانده کسب خواهد کرد تا سر گروه شود اما حالت دیگری هم وجود دارد: پیروزی کامبوج و تساوی برابر عراق با این پیش فرض که هنگ کنگ به یاران بشار رسن ببازد.

 

در چنین شرایطی ایران بالاتر از بحرین دوم می‌شود و برای صعود در کنار 7 تیم دیگر، جدول تیم های دوم را تشکیل می‌دهد؛ جایی که به خاطر حذف کره شمالی، دو بازی هر تیم با تیم قعرنشین گروه خود محاسبه نشده و هر کدام شش بازی دارند. این قانون باعث شده تا تیم ملی ایران متضرر شود چرا که دو پیروزی برابر کامبوج می‌توانست مسیر صعود تیم ملی را هموار کند.

نکته دیگر این که باتوجه به صدرنشینی قطر (میزبان جام جهانی)، 5 تیم دوم به مرحله بعدی می‌روند یا به عبارتی سه تیم حذف می‌شوند. حذف شده اول تاجیکستان بود که هیچ راهی برای صعود ندارد. لبنان که در بازی امروز تا دقیقه 86 از ترکمنستان پیش بود هم به شکلی دراماتیک بازی خود را واگذار کرد تا این تیم نیز در موقعیت حذف قرار گیرد. لبنان اکنون 10 امتیازی است اما بازی آخر را باید مقابل کره جنوبی برگزار کند و فقط در صورت پیروزی شانس بالای صعود خواهد داشت.

 

با حذف لبنان و تاجیکستان، فوتبال آسیا باید فعلا از بین این تیم ها، 5 صعودکننده را انتخاب کند: ایران، ازبکستان، امارات و عمان (9) و چین و اردن (7). در این بین عمان شانس بیشتری برای صعود دارد چرا که باید بازی آخر را مقابل افغانستان برگزار کند اما ایران، ازبکستان و امارات با تیم‌های صدرنشین رودررو خواهند شد. پس می‌توان تیم برانکو ایوانکوویچ را یکی از تیمهای صعودکننده دانست.

 

 

 

اما چه تیمی حذف خواهد شد؟ اگرچه نتایج قابل پیش بینی نیستند اما اردن کار سخت تری برای صعود دارد. با این پیش فرض که ایران، ازبکستان و امارات یک تساوی از بازی آخر بگیرند، اردن باید حداقل یک پیروزی را از دو بازی باقی مانده به دست آورد. آنها با کویت با انگیزه و استرالیای صدرنشین روبرو شوند و به همین خاطر شاید شانس کمتری داشته باشد.

 

اما این سکه روی دیگری هم دارد که اردن و لبنان را امیدوار می‌کند. این که کره جنوبی و استرالیا پس از قطعی شدن صعود با انگیزه کمتری وارد زمین شوند و همین، فرصتی شود برای شگفتی بزرگ.

 

به هر حال ایران برای قطعی شدن صعود، به دو پیروزی نیاز دارد و برای زنده ماندن شانس، به شکست ناپذیری برابر عراق. باخت امروز لبنان به سود ایران شد اما سرنوشت تیم اسکوچیچ در دست خودش است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار