کد خبر: ۹۶۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 05 June 2021

Bugatti La Voiture Noire

 

به گزارش تابناک سمنان با وجود عرضه اتومبیل جدید رولزرویس با قیمت ۲۸ میلیون دلار، بوگاتی لا واچو نوار دیگر‌ گرانترین اتومبیل موجود در بازار نیست. با این حال، این امر باعث نمی‌شود که هایپراسپرت کاملا مشکی دبلیو ۱۶ مولشیم یک خودروی تأثیرگذار در سطح جهانی نباشد، خصوصاً آنکه اکنون سرانجام نسخه نهایی آن رونمایی شده است. البته این تنها یک نسخه به عنوان اتومبیل نهایی بوگاتی است و ممکن است تولید انبوه آن زمان ببرد.

شخصی این اتومبیل را قبل از کسر مالیات با قیمت ۱۱ میلیون یورو (۱۳٫۴ میلیون دلار با نرخ ارز فعلی) خریداری کرده است.

ماشین سیاه تعبیر امروزی ژان بوگاتی از اتومبیل گمشده تیپ ۵۷ اس سی آتلانتیک است و ساخت آن دو سال به طول انجامید. حدود ۶۵ هزار ساعت وقت توسط مهندسان برای تولید نسخه نهایی این اتومبیل منحصر به فرد مبتنی بر چیرون صرف شده است. بوگاتی لا واچو نوار دارای بدنه کاملاً خاص است و فاصله بین دو چرخ نیز منحصر به فرد است. شش لوله اگزوز در این نسخه نیز وجود دارد. این شش اگزوز قسمت عقب اتومبیل را فرا گرفته‌اند.

در مورد فاصله بین چهار چرخ این اتومبیل، فاصله آن‌ها ۲۵۰ میلی متر (۹٫۸ اینچ) است که در مقایسه با نسخه عادی چیرون پیشرفت کرده است. طول کلی فاصله بین چهار چرخ ۴۵۰ میلی متر (۱۷٫۷ اینچ) افزایش یافته است. بوگاتی لا واچو نوار دارای بدنه‌ای سفارشی و مجهز است و با سطوح قابل مشاهده فیبر کربن و پوشش شفاف معروف به کربن سیاه براق پوشیده شده است. بوگاتی ادعا کرده است که این پوشش تقریباً هیچ بازتابی را ایجاد نمی‌کند، اما بسیار زیبا و بادوام است.

 

بوگاتی لا واچو نوار

 

در مورد چراغ‌های جلو، این قسمت از ۲۵ عنصر جداگانه تشکیل شده است. بوگاتی اذعان کرده است که چراغ‌های جلویی این اتومبیل حتی برای اتمام کردن این پروژه که تنها تولید یک بوگاتی لا واچو نوار است، به کار زیادی نیاز داشته است. جلو پنجره با کمک فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است، در حالی که نوار چراغ ال‌ای دی فوق العاده گسترده در قسمت پشتی دارای یک محفظه تک قطعه و بدون اتصال است. این موضوع بوگاتی لا واچو نوار را به اولین اتومبیل این شرکت با چنین طراحی تبدیل می‌کند.

گالری عکس متاسفانه شامل تصاویری از فضای داخلی نیست، اما ما می‌دانیم که روکش چرم دانه در هاوانا براون ساخته شده و به دست بوگاتی رسیده است. منبت کاری آلومینیومی صیقلی و چرخانده شده بدنه وسطی و کناره‌های درب را زینت می‌دهد، در حالی که یک سوئیچ رز وود به صاحب خوش شانس این اتومبیل اجازه می‌دهد تا از حالت‌های مختلف رانندگی، مورد دلخواه را انتخاب کند.

بوگاتی توضیح داده است که بوگاتی لا واچو نوار چیزی فراتر از یک چیرون ساده با طراحی جدید است، زیرا جدا از فاصله محوری کشیده، تغییرات اضافی نیز در این اتومبیل نسبت به چیرون اعمال شده است. بوگاتی لا واچو نوار دارای خنک‌کننده و چرخ‌های متفاوتی است. این دستگاه با استفاده از فناوری‌های روز ساخته شده است، اما در مسیر‌های آزمایشی و محل‌های اثبات کارایی این اتومبیل با سرعت‌های مختلف در فضای باز، عملکر آن کاملاً شبیه به یک چیرون تولیدشده و عادی بود.

به عنوان نکته آخر، شرکت مادر بوگاتی یعنی فولکس واگن اعلام کرده است که بوگاتی در اواخر سال ۲۰۲۱ از خودروی جدیدی رونمایی خواهد کرد. برخی گفته اند که این یک رودستر چیرون خواهد بود، اما در حال حاضر هیچ خبر رسمی در این مورد منتشر نشده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار