وزیر ارتباطات گفت: تا امروز از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت، درخواستی برای رفع فیلتر توئیتر در دستور کار قرار نگرفته است.
کد خبر: ۹۶۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 03 June 2021
توییتر
 

 

به گزارش تابناک سمنان محمدجواد آذری‌ جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره با رفع فیلتر توئیتر پیش از انتخابات اظهار کرد: امسال با شیوع ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی مردم تبلیغات انتخاباتی مانند خیلی از مسائل دیگر مانند آموزش و سلامت به فضای مجازی آمده است.

وی بیان کرد: ما سه، چهار سال بد و بیراه شنیدیم که چرا از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنید و حالا همان‌ها در این فضا هستند؛ اینکه مسئولان و کاندیدا از این فضا استفاده می کنند خبر خوبی است و باید از آن استقبال کرد. فضای مجازی فرصت بی‌نظیری برای صحبت کردن مسئولان با مردم و شنیدن صحبت‌هاست.

آذری جهرمی گفت: شورای عالی امنیت ملی نمی‌تواند حکم به انسداد طولانی مدت این اپلیکیشن را بدهد؛ آنچه ما در سوابق توئیتر داریم در کانون تعیین مصادیق فیلتر شده است؛ تا امروز از سوی دبیرخانه شورای عالی امنیت، درخواستی برای رفع فیلتر در دستور کار قرار نگرفته است.

وزیر ارتباطات درباره جزئیات پرونده‌اش در مورد فضای مجازی گفت: روال پرونده خیلی به بسته شدن و باز شدن آن ارتباطی ندارد؛ چند باری خواسته شد و برای ارائه توضیحات مراجعه کردیم.

وی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت بالای ۹۸ درصد است، بیان کرد: یکی از اقدامات مهم دولت توسعه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات فضای مجازی و دسترسی مردم به اینترنت است. امروز ما از ۴میلیون اتصال اینترنت در سال ۹۲ به بیش از ۱۰۰ میلیون اتصال اینترنت رسیدیم و بیش از ۷۰ میلیون نفر از اینترنت استفاده می کنند.

آذری جهرمی با بیان اینکه درصد کمی در روستاها هنوز دسترسی به اینترنت ندارند گفت: ما در حال تلاش برای برقرار اینترنت در روستاها هستیم؛ تکمیل توسعه پوشش روستایی یکی از موضوعات مهمی است که باید تمام شود.

توییتر

وزیر ارتباطات افزود: وقتی که زندگی مردم در فضای مجازی است بحث امنیت آن هم مهم است. در این سه سال تلاش شده تا مرکز یکپارچه آماده سازی شود که احتمالا تا سه هفته آینده آماده افتتاح باشد.

وی ادامه داد: یکی از اجزا مهم شبکه ملی اطلاعات است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و یکی دیگر از انها منطقه ویژه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که هفته آینده در استان البرز افتتاح خواهد شد.

آذری جهرمی تصریح کرد: در رابطه با برنامه‌های فضایی خبرهای خوبی در راه است. همچنین بحث دولت الکترونیک و سامانه‌ها در ظرف یکی دو ماه آینده به سرانجام می رسد. پروژه‌های زیادی داریم که رو به اتمام است و برخی ریل گذاری‌ها برای دولت آینده انجام شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: خبرآنلاین

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار