معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: کتاب اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان با عنوان Green Extraction in Separation Technology «استخراج سبز در فنّاوری جداسازی» از سوی انتشارات بین‌المللی CRC Press منتشر شد.
کد خبر: ۹۶۸۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 03 June 2021

کتاب استادان دانشگاه سمنان از سوی یک ناشر بین‌المللی منتشر شد

 

به گزارش تابناک سمنان سیف‌الله سعدالدین  افزود: کتاب «استخراج سبز در فنّاوری جداسازی» به همت علی حقیقی اصل و مریم خواجه ‌نوری از اعضای هیات علمی  دانشکده مهندسی شیمی، نفت و گاز دانشگاه سمنان  نگارش و توسط انتشارات بین‌المللی CRC Press منتشرشد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به موضوع این کتاب اشاره و تصریح کرد: این کتاب مبانی شیوه­های نوین استخراج اسانس­های طبیعی از گیاهان دارویی را با تاکید بر استخراج با آب زیر دمای بحرانی تشریح و کاربرد کتاب در علوم مختلف مهندسی از جمله مهندسی شیمی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

 سعدالدین با توجه به کاربرد گسترده گیاهان دارویی در طیف وسیعی از علوم افزود: تاکنون کتاب مرجعی که به بررسی شیوه­های نوین استخراج گیاهان دارویی با تاکید بر استفاده از حلال سبز آب زیر دمای بحرانی بپردازد و به‌صورت کامل، شفاف و نظام‌مند تشریح کند، ارائه نشده است و این نقص مانعی را پیش روی علاقه‌مندان به این عرصه، به‌ویژه دانشجویان قرار می‌داد.

وی ادامه داد: نویسندگان کتاب «استخراج سبز در فنّاوری جداسازی» تلاش کرده‌اند تا با نگارش کتاب  و ارائه هرچه کامل‌تر مبانی شیوه ­های نوین استخراج سبز، نقصان موجود را جبران و مسیر علاقه‌مندان به این عرصه را هموارتر کنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان با بیان اینکه  فصل اول کتاب شیوه­های نوین استخراج ترکیبات طبیعی از گیاهان دارویی را تشریح می‌کند اضافه کرد : فصل دوم کتاب به تشریح استخراج سبز با آب زیر دمای بحرانی می‌پردازد و درنهایت، فصل سوم با بیان حلالیت ترکیبات دارویی در آب زیر دمای بحرانی و مدل‌سازی استخراج به پایان می‌رسد.

حقیقی اصل استاد دانشگاه سمنان با چاپ هفت عنوان کتاب و بیش از ۱۲۰ عنوان مقاله توسط  ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی و همچنین راهنمایی پایان‌نامه‌ها و رساله‌های متعدد در موضوعات استخراج و  خواجه‌نوری از اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان با چاپ ۲ عنوان کتاب و بیش از ۳۰ عنوان مقاله توسط ناشران معتبر داخلی و بین‌المللی ازجمله متخصصان داخلی در این زمینه تحقیقاتی هستند.

دانشگاه سمنان ۱۴ هزار دانشجو و ۸۰۰ عضو هیات علمی دارد و ۶ استاد این دانشگاه از دانشمندان پراستناد دنیا محسوب می شوند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار