اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 12 خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۸۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰ 03 June 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار فرماندهی انتظامی استان در مورخ 12 خرداد ماه 1400 به شرح است.


کشف2 و نیم تن مکمل بدنسازی تقلبی در "قائم شهر"
فرمانده انتظامی استان از کشف 2 و نیم تن مکمل بدنسازی تقلبی غیرمجاز به ارزش 12 میلیارد ریال در "قائم شهر" خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تحقق شعار سال طرح برخورد قاطع با قاچاق کالا، از جمله کالاهای سلامت محور در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
وی، افزود: در اجرای این طرح، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در تهیه و توزیع انواع مکمل های دارویی غیرمجاز در شهرستان "قائم شهر" با خبر شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با بررسی های همه جانبه، متهم را که با جاساز کردن انواع پودر و مکمل های دارویی تقلبی در قوطی های خارجی و بسته بندی های فاقد اصالت اقدام به فروش آن با قیمتی گزاف در بین جوانان و باشگاه های ورزشی می کرد، شناسایی کردند.
سردار میرزایی خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از محل فعالیت وی، 51 کیسه پودر تقلبی غیرمجاز و فاقد مجوز بهداشتی به وزن 2 تن و 500 کیلوگرم کشف کردند.
این مقام انتظامی ارزش کالای تقلبی کشف شده را برابر نظر کارشناسان بالغ بر 12 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کالای کشف شده به سازمان اموال تملیکی استان تحویل و متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
وی در خاتمه با بیان اینکه ورود و عرضه کالاهای قاچاق که معمولا از استانداردهای لازم برخوردار نیستند، علاوه بر آنکه زمینه ساز از بین رفتن فعالیت های تولیدی و اقتصادی در کشور می شوند تهدیدی جدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می روند، از مردم خواست: در برقراری نظم و امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاق کالا و ارز با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-------------------------------

پیام فرمانده انتظامی استان مازندران به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین 15 خرداد
فرمانده انتظامی استان در پیامی با تسلیت سی و دومین سالگرد رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: آنچه که در 15 خرداد به وجود آمد عبارت بود از پيوند مستحكم ملت و امام به بركت اسلام .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس در متن این پیام آمده است:
گستره پایگاه امام قلوب دردمندان و محرومان بود، همان تازیانه خورده ‏ها که زنجیر اسارت قرون و اعصار بر پا و گردن و دستشان سنگینی می کرد و امروز نام امام خمینی همواره با واژه‏های زیبای آزادی، استقلال، خودباوری، ظلم ستیزی و مبارزه مستمر بر علیه بیداد، مترادف است.
اندیشه‏های امام خمینی(ره) مرزهای قراردادی را در نور دید و به اقصی نقاط عالم بسط و گسترش یافت و امروز نیز نام و یادشان الهام بخش مبارزان و امید آفرین دردمندان برای روزهای بهتر و آینده روشن تر است.
رهبر کبیر انقلاب اسلامی با نفی تاثیرگذاری و موقعیت‏ برتر کشورهای امپریالیستی، کاخ ابرقدرت های جهان را فرو ریخت و از این روست که امروز آزادگان جهان از امام‏خمینی به عظمت ‏یاد می‏کنند و بر خود می‏بالند از اینکه در قرنی که به قرن امام خمینی شهره شده است تعلق دارند.
در ادامه این پیام آمده است؛ آنچه که در 15 خرداد به وجود آمد نیز عبارت بود از پيوند مستحكم ملت و امام آن هم به بركت اسلام ، نهضتي كه به رهبري امام خميني در مقام مرجعيت از درون حوزه علميه قم آغاز شد و علیرغم سرکوب بیرحمانه آن در پانزدهم خرداد 1342 نابود نشد، بلكه بذري شد كه در خاك سرزمين افشانده شد و پس از پانزده سال كه مردم مسلمان ايران با تحمل سختي‌ها و مرارت ها آن را با اشك و خون آبياري كردند، در بيست و دوم بهمن 1357 سر از خاك برآورد و به ثمر نشست.
نهضت 15 خرداد به دليل اسلامي بودنش از بطن مردم جوشيد و مردم ايران عالي ترين جلوه استقلال سياسي را كه ناشي از استقلال مكتبي بود در این نهضت عظیم امام خميني (ره) مشاهده کردند و اندیشه و افکار امام به عنوان میراثی ماندگار برای ملت شهیدپرور ایران اسلامی باقی ماند .
فرماندهی انتظامی استان مازندران ضمن تسلیت این مناسبت ها، پاسداری از آرمان های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و ادامه آن تحت لوای فرامین مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) را به عنوان وظیفه ای خطیر بر خود فرض دانسته و تا آخرین قطره خون در راه اعتلای پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و امنیت مردم عزیز از هیچ تلاشی فرگذار نخواهد کرد .
فرمانده انتظامی استان مازندران
سرتیپ دوم پاسدار مرتضی میرزایی

-------------------------------

دستگیری 344 سارق سیم برق در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان از دستگیری 344 سارق سیم برق و کشف 883 فقره سرقت از ابتدای سال تا کنون توسط کلانتری وپاسگاه های استان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "سید محسن جعفری" در این خصوص اظهار داشت : با توجه به اینکه سرقت کابل و تجیزات برق ، تبعات منفی اقتصادی و اجتماعی در پی دارد، دستگیری و برخورد با سارقین سیم برق به صورت مستمر در دستور کار کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان قرار گرفت .
وی با بيان اينكه از ابتدای سال تا کنون ماموران انتظامی کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان با تلاش های شبانه روزی و اجرای طرح های پیشگیرانه ،موفق به دستگیری 344 سارق سیم برق شدند ، افزود: در این ارتباط 883 فقره سرقت سیم برق نیز کشف شد .
سرهنگ جعفری از افزایش 60 درصدی دستگیری سارقان سیم برق در حوزه پیشگیری خبر داد و گفت: دستگیر شدگان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند .
جعفری در ادامه، اظهار داشت: در مجموع بیش از 38 هزار و 969 متر سیم برق و برخی لوازم و ابزار آلات سرقت کشف کنند .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندان در پایان با اشاره به اینکه هوشیاری شهروندان منجر به کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی در جامعه خواهد شد ، از شهروندان خواست: برای مقابله با هرگونه ناامنی ها و ناهنجاری های اجتماعی از جمله سرقت با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

-------------------------------

خلع ید از 270 هکتار از اراضي ملي و منابع طبيعي
رئیس پلیس پیشگیری استان از خلع ید 270 هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در سال گذشته توسط یگان حفاظت منابع طبیعی خبر داد.
سرهنگ جعفری درگفت ‌و‌ گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشريح جزئيات این خبر با اشاره به اقدامات موثر انجام شده در راستای حفاظت و حراست از منابع ملی تصريح کرد: در سال گذشته با تشکيل یک هزار و 395 فقره پرونده یک هزارو 59 نفر از متجاوزان به عرصه های ملی دستگير شدند.
وی در ادامه، اظهار داشت: در همین راستا 977 انواع وسایل نقلیه و تجهیزات کشاورزی و ... توقیف شد.
سرهنگ جعفری همچنین تصریح کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران یگان حفاظت و منابع طبیعی استان طی یک سال گذشته ، 2676 استر هیزم ،589 متر مکعب چوب و 6057 اصله درخت نیز کشف شد.
جعفری در ادامه افزود : 73 فقره اطفاء حريق در سطح 96 هکتار از اراضي جنگلي و مرتعي استان انجام شده است که در نوع خود اقدام ارزشمندي در حراست از منابع طبيعي محسوب مي شود.
وی با اشاره به 806 مورد بازدید از کارگاه های چوب بری در سطح استان افزود: در این راستا 64 مورد اخطار صادر و 12کارگاه متخلف پلمپ شد .
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: حفظ ونگهداري از منابع ملی مسئوليتي است كه نيازمند همكاري همگاني است و شماره تلفن110 مرکز فوریت های پلیبسی و 1504 سازمان حفاظت منابع طبیعی همواره آماده دريافت گزارشات و شكايات مردمي درباره خسارات به عرصه هاي منابع طبيعي است.

-------------------------------

دستگیری قاتل کمتر از 24 ساعت در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از کشف قتل مرد 47 ساله کمتر از 24 ساعت و دستگیری قاتل خبر داد.
سرهنگ "قاسم عزیزی "در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی در پی دریافت خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر مرگ مشکوک مردی 47ساله در منطقه جنگلی هزارجریب ،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا،افزود: ماموران انتظامی پس از اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی ،کمتر از 24 ساعت یک مظنون به قتل را شناسایی و با هماهنگی قضائی، وی را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرهنگ عزیزی در ادامه عنوان کرد: متهم که در ابتدا منکر هرگونه بزه انتسابی بود ، در برابر ادله و مستندات پلیسی به قتل با همکاری شخصی دیگر اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا همچنین ضمن بیان دستگیری همدست متهم، اظهار داشت : دلیل و انگیزه قتل توسط ماموران پلیس آگاهی در حال بررسی می باشد.

-------------------------------

مرگ در شالیزار به دلیل نقص فنی تراکتور
فرمانده انتظامي شهرستان نکا از مرگ یک زن در شالیزار به دلیل نقص فنی تراکتور خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "قاسم عزیزی"، در تشریح اين خبر بیان داشت : ماموران انتظامی در پي اعلام مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر مرگ یک زن در شالیزار، به دلیل تصادف با تراکتور در یکی از روستا های شهرستان ، موضوع را با اعزام نیرو به محل حادثه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل و بررسی صحه تصادف دریافتند،به علت نقص فنی یک تراکتور در حین کادر در مزارع کشاورزی چرغ عقب آن از محور اصلی خود جدا و به 2 خانم در حال کار در مزرعه شالیزار برخورد کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از مصدومیت شدید یکی از خانم ها و مرگ دیگری خبر داد و تصریح کرد : ماموران انتظامی ضمن اعزام مصدوم به مراکز درمانی با کمک عوامل امدادی در این زمینه پرونده ای تشکیل و به مرجع قضائی ارسال کردند.
سرهنگ عزیزی در پایان ضمن توصیه به کلیه رانندگان ،خاطرنشان كرد: قبل از استفاده از وسیله نقلیه و همچنین ماشین آلات کشاورزی از سلامت کامل آن مطئن باشند تا شاهد چنین حوادث غم انگیزی نباشیم.

-------------------------------

پلمب 26 واحد صنفی متخلف در رامسر
جانشین انتظامی شهرستان رامسر از پلمب 26 واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،" سرهنگ "مجتبی خانپور "در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و اجرای طرح کاهش ساعات کاری صنوف به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، طرح بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی را به اجرا گذاشتند.
وی، افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره صمت و اتاق اصناف از واحدهای صنفی این شهرستان بازدید کردند.
سرهنگ خانپور با اشاره به بازديد 145واحد صنفي این شهرستان طی هفته گذشته، تصريح كرد:ماموران دراجرای اين طرح 26 واحد صنفي را به دليل عدم توجه به اخطارهاي داده شده پلمب و به 20 واحد صنفی متخلف نیز اخطار پلمب دادند.
سرپرست انتظامي رامسر در پایان ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، اظهار داشت : تلاش پليس در كنار ساير ادارات و سازمان ها به منظور حفظ امنيت و سلامتي شهروندان تا قطع كامل زنجيره ويروس كرونا ادامه دارد.

-------------------------------

دستبند پلیس بر دستان سارقان اماکن خصوصی در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 5 سارق اماکن خصوصی و کشف 15 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .
وی، افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه 5 سارق حرفه ای را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
سرهنگ "عنایتی گنجی " با اشاره به دستگیری هر 5 متهم در اقدامی غافلگیرانه ، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی از متهمان دستگیر شده 15 فقره سرقت اماکن خصوصی و منزل را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهربا اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی در پايان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، موضوع را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------

رمزگشایی از 15 فقره سرقت در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 15فقره سرقت پس از دستگیری یک سارق حرفه ای مغازه خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، "سرهنگ "محمد زمان شالیکار"در تشریح این خبر بیان داشت :ماموران انتظامی در پی دریافت خبر وقوع چندین فقره سرقت از مغازها، بررسی موضوع را با انجام اقدامات تخصصی در دستور کار خود قرار دادند.
وی تصریح کرد : ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی یکی از سارقان حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاه وی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطرنشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی از متهم دستگیر شده 15فقره سرقت از مغازه را کشف کردند.
فرماندهی انتظامی شهرستان بابل در خاتمه ضمن بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريع" ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

-------------------------------

باند سارقان منزل و مغازه در تنکابن متلاشی شد
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری باند سارقان منزل و مغازه با 12 فقره سرقت خبر داد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "غلامحسین شعبانی" با اعلام این خبر، گفت: به منظور پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان تنکابن، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به مرحله اجرا گذاشته شد.
وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، ماموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند سرقت در این شهرستان شدند.
سرهنگ شعبانی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی قضایی، متهمان که با تشکیل باندی 4 نفره در این شهرستان فعالیت می کردند در یک اقدام عملیاتی دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان خبر داد و اظهار داشت: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به 12 فقره سرقت منزل اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
وی در خاتمه از برخورد قاطعانه پلیس با سارقان خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار