معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه ۱۰۰ هزار و ۵۶۶ مترمربع اراضی و املاک دارد که کمتر از نیمی از این املاک سند دارند.
کد خبر: ۹۶۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 02 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایسنا،قاسم احمدی لاشکی در نشست با مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه، از آموزش و پرورش به عنوان یکی از سالمترین و دقیق ترین دستگاه ها یاد کرد و افزود: معلم ها پاکدست بوده و خوشبختانه کسی در کشور نمی گوید در آموزش و پرورش فساد هست.

احمدی لاشکی اضافه کرد: تنها جایی که ممکن است در آموزش و پرورش دچار فساد شود صندوق ذخیره فرهنگیان است‌ که با توجه به سود ۵۳۰۰ میلیارد تومانی این صندوق هرنوع نگرانی در مورد فساد این صندوق رد می شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در ادامه اشاره ای هم به برخورداری وزارت آموزش و پرورش از ۱۰۰ هزار و ۵۶۶ مترمربع اراضی و املاک داشت و گفت: این وزارتخانه بعد از وزارت جهاد کشاورزی بیشترین املاک را دارد که تاکنون تنها توانستیم کمتر از نیمی از این اراضی و املاک یعنی معادل ۴۹.۷ درصد این املاک را سنددار کنیم.

احمدی لاشکی با بیان اینکه تمامی زمین های املاک آموزش وپرورش رایگان از سوی مردم به آموزش و پرورش هدیه شده، گفت: امروز برخی از وارثان این اراضی و املاک ادعای مالکیت اراضی خود را به بهانه هایی مثل اینکه پدرانشان برای واگذاری این املاک امضا نداده اند را مطرح می کنند و ۳۷.۵ درصد پرونده های موجود در محاکم قضایی به ضرر آموزش و پرورش هستند.

وی با بیان اینکه حراست از اموال و املاک آموزش وپرورش در کشور اهمیت زیادی دارد، خواستار توجه مدیران و مسئولان به سنددار کردن املاک آموزش وپرورش شد.

وی در ادامه اشاره ای هم به بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری داشت و گفت: با تلاش های مجلسی ها امسال رقم خوبی به بودجه در نظر گرفته شده از سوی دولت اضافه شد، با این حال بازهم بودجه آموزش وپرورش در مقایسه با نقش و جایگاه این وزارتخانه در پرورش انسان ها کم بوده و امیدواریم دولت جدید نگاه ویژه ای به آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد فرهنگی داشته باشد.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این نشست املاک آموزش وپرورش استان را ۳۳ هزار و ۵۶۸ متر مربع اعلام کرد که ۱۱۶۶ متر مربع آنها در نقاط شهری و مابقی در نقاط روستایی قرار دارند.

وی ادامه داد: در مجموع تاکنون ۱۶۱۰ مترمربع از املاک آموزش وپرورش استان سند دار شده که معادل ۴۵ درصد املاک آموزش وپرورش در استان است.

یزدان پناه سپس با اشاره به اهتمام آموزش وپرورش استان به امر مدرسه سازی بعد از زلزله بزرگ استان کرمانشاه در سال ۱۳۹۶، گفت: در حالی که در زلزله۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس درس استان تخریب شد، امروز حدود ۳۰۰ مدرسه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ساخته شده که معادل چهار برابر فضاهای آموزشی تخریب شده در زلزله است.

یزدان پناه گفت: در حالی که هنوز به هزار و پانصدمین روز زلزله نرسیده ایم، آمارهای ساخت کلاس های درس به ۱۵۰۰ کلاس درس نزدیک شده و این یعنی از تهدید زلزله در استان فرصت ساخته ایم.

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده سنقروکلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: مدارس روستایی استان کرمانشاه عمدتا فرسوده هستند و بازسازی آنها به اعتبارات ویژه نیاز دارد.

وی با اشاره به نقش استان کرمانشاه در سال های دفاع مقدس، گفت: معلم های این استان حتی زیر ۱۲۰۰ بار موشک باران دوران دفاع مقدس کلاس های درس را تعطیل نکردند، لذا شایسته تقدیر و حمایت هستند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار