موکب داران سمنانی در روزهای کرونایی با راه‌اندازی موکب‌هایی از جنس محبت، پیرو عمل به منویات رهبری برای رهایی مردم از مشکلات ناشی از این ویروس منحوس در حال جهادی بی‌نظیر هستند.
کد خبر: ۹۶۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 29 May 2021

به گزارش تابناک سمنان سال‌های سال است که موکب‌های متعددی همزمان با ایام اربعین چه در روزهای منتهی به اربعین و چه در روزهای پس از آن از زائران کوی یار چه در داخل کشور و چه در عراق از پذیرایی می‌کنند.

اما در سال جاری با توجه به شیوع کرونا این مهم محقق نشد، با این وجود موکب داران سمنانی خانه‌نشین نشدند، بلکه با تدبیری به‌موقع موکب‌های خود را برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و تهیه و توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی بین محرومان برپا کردند.

مهدی کاشفی، مسئول اربعین ستاد عتبات استان سمنان با اشاره به فعالیت 34 موکب استان سمنان برای خدمات‌رسانی به مردم در شرایط و بحران‌های مختلف از سیل گرفته تا زلزله و شرایط کرونایی امروز اظهار داشت: مواکب استان سمنان در زلزله کرمانشاه خدمات قابل‌توجهی را در خصوص اسکان و تغذیه در مدت حدود یک ماه به مردم خدمت ارائه کردند.

وی به خدمات مواکب استان سمنان در سیل سال گذشته در گنبد، گلستان و مازندران و لرستان اشاره کرد و گفت: اقدامات بسیار خوبی از سوی این مواکب به ویژه برای ساخت منازل و تعمیر و بازسازی انجام شد.

مسئول اربعین ستاد عتبات عالیات استان سمنان با اشاره به فعالیت و همکاری خوب مواکب این استان برای اجرای مراسمات مختلف ملی و مذهبی گفت: با تلاش این مواکب کمک‌های مردمی برای ساخت منازل مردم سیل‌زده سی سخت جمع‌آوری شد.

کاشفی با اشاره به طبح حلیم به تعداد 40 دیگ به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی ایران در هشت شهرستان استان سمنان و توزیع آن بین مردم گفت: مواکب استان سمنان کمک 24 میلیارد تومانی در 13 عرصه به رزمایش مواسات داشته است.

وی با بیان اینکه توزیع بسته‌های معیشتی بین اقشار آسیب‌دیده از کرونا گفت: توزیع 562 هزار پرس غذا در بین نیازمندان به همت مواکب استان سمنان انجام شده است.

مسئول اربعین ستاد عتبات عالیات استان سمنان گفت: 10 نفر از زندانیان نیز در ایام شیوع کرونا به همت مواکب استان سمنان آزاد شدند.

کاشفی از دیگر خدمات و فعالیت‌های انجام شده توسط مواکب استان سمنان را تهیه 33 سری جهیزیه، بازسازی 32 باب منزل مسکونی، توزیع 3500 سری لوازم‌التحریر و 182 تبلت در بین دانش آموزان نیازمند این استان عنوان کرد.

آری جهاد همچنان ادامه دارد و باید فارغ از هر لباس و جایگاه و پست و مقامی به کمک مردم شتافت و موکب داران سمنانی به خوبی فرهنگ ناب اسلامی را با کمک به مردم آسیب‌دیده و نیازمند در شرایط کرونایی به نمایش گذاشتند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار