سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان:
سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، با اشاره به برنامه ریزی برای توسعه گردشگری اقتصادی، گفت: «گردشگری» مزیت مهدی‌شهر در سند آمایش استان است.
کد خبر: ۹۶۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 27 May 2021

 

به گزارش تابناک سمنان حمید رضا دوست محمدی در جمع فعالان میراث‌فرهنگی مهدی‌شهر با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین، مهدی‌شهر به‌عنوان شهرستان گردشگری تعریف شده است، تاکید داشت: مزیت اقتصادی این شهرستان در راستای گردشگری تعریف و بر این حسب سرمایه گذاری و اشتغال صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی مرتبط در امر آموزش و پژوهش در حوزه میراث‌فرهنگی، ضروری است، تاکید کرد: صنایع و کارخانه‌ها و بخش خصوصی می‌توانند در توسعه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های استان، نقش مؤثری داشته باشند.

سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه شهرداری‌ها می‌توانند در حفظ میراث‌فرهنگی مشارکت داشته باشند، گفت: مشارکت بخش خصوصی در حفظ میراث و مرمت بنا‌ها نیاز به جریان‌سازی دارد.

دوست‌محمدی با بیان اینکه در سند آمایش سرزمین، مهدی‌شهر به‌عنوان شهرستان گردشگری تعریف شده است، افزود: اولویت برنامه‌ها در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، ارتقا حوزه میراث‌فرهنگی، معرفی پتانسیل‌ها و تمامی داشته‌های فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری است که در نتیجه زمینه‌ساز جذب گردشگر و ارتقا استان در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به جاذبه‌های متعدد طبیعی و تاریخی مهدی‌شهر، بیان کرد: این شهرستان دارای میراث اجتماعی قوی در حوزه‌های زبان، تقویم و صنایع‌دستی است و لبنیات مهدی‌شهر و خشکبار شهمیرزاد باید به‌صورت بسته‌بندی در سطح کشور معرفی شود.

محمد ادب معاون عمرانی فرماندار مهدی‌شهر نیز گفت: این شهرستان دارای ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی فراوانی است و معرفی و استفاده از این ظرفیت‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دارد از سوی دیگر برگزاری جشنواره عشایر ایل سنگسر در معرفی و شناسایی این شهرستان نقش مؤثری داشت.

وی با تأکید بر ایجاد بازارچه صنایع‌دستی در مهدی‌شهر گفت: راه‌اندازی این بازارچه می‌تواند نقش مؤثری در جذب گردشگر داشته باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار