پرداخت تسهیلات ویژه به شرکت های دانش بنیان؛
تابناک سمنان: حسن آل بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان از اعطای تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان به‌منظور استقرار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان باهدف ایجاد تولید و اشتغال پایدار خبر داد.
کد خبر: ۹۶۶۳۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴ 24 May 2021

آشنایی با شرکت دانش‌بنیان - همشهری آنلاین

 

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان با اشاره به نام‌گذاری امسال به «سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها»، گفت: با توجه به تفویض اختیار ابلاغ‌شده در دستورالعمل سال جاری و تصویب موضوع در هیات مدیره این شرکت امسال، شرکت‌های دانش‌بنیان از ۱۰ درصد تخفیف واگذاری زمین شهرک‌های صنعتی بهره‌مند می‌شوند.

حسن آل‌بویه تصریح کرد: شرکت‌های دانش‌بنیانی که از لحاظ سطح فناوری و توسعه تولیداتشان از سازوکار لازم برخوردار باشند، می‌توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده بهره‌مند شوند و اقساط حق بهره‌برداری از اراضی صنعتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان تا سقف ۴۸ ماه در نظر گرفته شده است.

آل‌بویه واگذاری اراضی صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان و هایتک را یکی از برنامه‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سال جهش تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها عنوان و تصریح کرد: شرکت‌های فناور منجر به سوق دهی صنعت به سمت بهره‌وری و رقابتی پذیری بیشتر می‌شوند.

وی تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به‌واسطه ظرفیت‌های علمی، داشتن ارزش‌افزوده و ارزآوری یکی از ارکان بسترساز تحقق شعار سال به شمار می‌روند که نیازمند عزم جدی مسئولان برای توانمندسازی و حمایت همه‌جانبه هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: پنج واحد صنعتی و تولیدی مستعد فناور با حمایت شرکت شهرک‌ها صنعتی استان، طی سال ۹۹ موفق به اخذ مجوز دانش‌بنیان شدند.

آل‌بویه با بیان اینکه سال گذشته، ۱۰ واحد صنعتی برای تبدیل‌شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان شناسایی شد که تاکنون، کار تبدیل پنج واحد انجام‌ شده است، تأکید کرد: در حال حاضر ۲۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان دانش‌بنیان هستند.

وی به محصولات تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان اشاره و تصریح کرد: این واحدها در زمینه سخت‌افزارهای یارانه‌ای، برق قدرت، هوا و فضا، اپتیک و فوتونیک، مواد پیشرفته همچون کامپوزیت‌ها، فناوری‌های زیستی، تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی، فرآورده‌های دارویی و فناوری نانو فعالیت دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان ادامه داد: اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت، واگذاری زمین به قیمت پایین، معافیت‌های مالیاتی و خدمات‌رسانی ویژه از مهم‌ترین مزایای تبدیل‌شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش‌بنیان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار