با حضور مراجع علمی داخلی و خارجی؛
دبیر اجرایی کنفرانس ملی انرژی بادی کشور گفت: هفتمین کنفرانس ملی انرژی بادی ایران و جهان موسوم به «Iwec ۲۰۲۱» به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود و به صورت مجازی برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷ 23 May 2021

شاهرود میزبان کنفرانس انرژی بادی کشور شد/ ارائه ۱۲۰ مقاله علمی

 

به گزارش تابناک سمنان اسماعیل محمودی  با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شاهرود هفتمین کنفرانس انرژی بادی ایران را با همکاری انجمن علمی انرژی بادی کشور و به‌صورت مجازی با هدف شناسایی بسترهای فنی استفاده از انرژی‌های بادی برگزار کرد، ابراز داشت: بررسی ظرفیت‌های ایران و استفاده از فناوری‌های روز و هدف اصلی این همایش محسوب می‌شود.

وی افزود: در این همایش علمی با موضوعات صنعتی و تحقیقاتی حوزه انرژی بادی در ایران و جهان یک‌هزار و ۲۰۰ نفر ساعت آموزش و موضوعات علمی بیان شد.

حضور محققان خارجی

دبیر کنفرانس انرژی بادی ایران با اشاره به روند برگزاری این همایش علمی گفت با توجه به پتانسیل قابل‌توجه ایران در زمینه تولید انرژی تجدید پذیر به‌خصوص انرژی خورشیدی و بادی نیاز بود تا در بستر تخصصی و تحقیقاتی موضوعات و مسائل پیرامون کاهش نیاز به سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی‌های پاک مطرح شود درنتیجه این همایش علمی با حضور محققان دانشگاهی از سراسر کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد

محمودی با اشاره به ضرورت ارتقا سهم منابع پاک در سبد انرژی کشور بیان داشت: پوشش موضوعات ملی و منطقه‌ای با برگزاری میزگردها و سخنرانی‌ها توسط کارشناسان و اساتید برتر دانشگاه متخصصان وزارت نیرو وزارت نفت مجلس شورای اسلامی توانیر پژوهشگاه وزارت نیرو پژوهشگاه هوا خورشید و بخش خصوصی از موضوعات این همایش بود.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش، افزود: این همایش دو روزه سخنرانان کلیدی و محققان برجسته‌ای در سطح بین‌الملل مانند پروفسور بلابیرگ، اورعی، بنبوزید و کنتراس از کشورهای دانمارک ایران فرانسه و اسپانیا داشت که در خصوص ظرفیت‌های انرژی‌های پاک و ضرورت گام نهادن در این راستا برای تأمین انرژی نکاتی را مطرح کردند.

ارائه مقالات علمی

دبیر کمیته اجرایی کنفرانس انرژی بادی ایران با بیان این‌که ۱۵۰ مقاله در این کنفرانس حضور داشتند، گفت: هفتاد درصد از محققان حاضر در این کنفرانس از دانشگاه‌های داخل و مابقی از خارج از کشور در این کنفرانس حضور یافتند که درنهایت کمیته علمی پس‌از داوری آثار ارسالی ۲۹ مقاله برتر را برای سخنرانی انتخاب کرد همچنین مقالات انگلیسی و هم و مقالات منتخب در مجلات حامی کنفرانس به انتشار خواهند رسید.

محمودی در ادامه بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های تخصصی برای آشنایی علاقه مندان با موضوعات تکنولوژی‌های جدید، ذخیره انرژی و انرژی بادی، آیروالاستیک توربین، نمایشگاه مجازی در این کنفرانس، بستر کارآمدی برای ارائه محصولات ۱۰ سازمان و شرکت فعال در حوزه انرژی بادی، ارائه ۱۱ سخنرانی، چهار میزگرد، شش نشست علمی و سه کارگاه تخصصی از بخش‌های جانبی این کنفرانس علمی بود.

وی فقدان هزینه تولید ناشی از مصرف سوخت و کاهش آلودگی محیط زیست را از مزیت‌های انرژی بادی برشمرد و گفت: اگرچه ارائه تحقیقات به روز در این کنفرانس نشان می‌دهد هزینه بالای سرمایه گذاری، تعمیر و نگهداری و وابستگی تولید انرژی بادی به شرایط آب و هوا از موانع ورود سرمایه در این صنعت انرژی به شمار می‌رود.

توسعه انرژی بادی

دبیر اجرایی این رویداد علمی بیان کرد: توسعه صنعت انرژی در ایران و جهان مستلزم پیشرفت فناوری انرژی بادی برای کاهش هزینه‌های سرمایه گذاری و تعمیر و نگهداری است. همچنین، رفع مشکلات ناشی از تغییرات تولید انرژی بادی نیازمند ارتقای روش‌های بهره برداری و برنامه‌ریزی است. خصوصاً، به‌کارگیری تکنولوژی‌های مکمل انرژی بادی مانند سیستم‌های ذخیره انرژی کارایی این صنعت را به طور شگرفی بهبود خواهد داد.

محمودی در خاتمه گفت: در پایان این کنفرانس دو مقاله برتر آقایان موسوی و سلطان‌زاده از ایران و خانم گولر از ترکیه به عنوان مقالات برتر از سوی کمیته علمی کنفرانس منتخب شدند و در نمایشگاه مجازی نیز دو غرفه گروه مپنا و شرکت توربوژنراتور شاهرود به عنوان رتبه‌های برتر نمایشگاه ارزیابی شدند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار