ششمین جشنواره ملی تئاتر اردیبهشت در دانشگاه دامغان روز شنبه با اعلام نفرات برتر هر بخش به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۶۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 22 May 2021
 
جشنواره ملی تئاتر اردیبهشت در دانشگاه دامغان به کار خود پایان داد

 

به گزارش تابناک سمنان دبیر پنجمین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی "اردیبهشت" بیان کرد: پنجمین جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت دامغان، برگزیدگان خود را شناخت و نتایج داوری آثار بخش های جشنواره اعلام شد.  

سجاد یعقوبی تصریح کرد: در بخش "پوستر" احمدرضا نوروزی از دانشگاه دامغان برای طراحی پوستر نمایش رادیویی "آنجا که ماهی‌ها سنگ می‌شوند" به عنوان برگزیده انتخاب شد. 

وی ادامه داد: در بخش ایده تا کارگردانی جشنواره، نگین نشاط از دانشگاه سوره برای ایده اجرایی نمایش "کُلفَت‌ها" به عنوان برگزیده انتخاب شد. 

یعقوبی به اعلام برگزیده بخش پژوهش اشاره کرد و گفت: در این جشنواره زهرا بای از دانشگاه دامغان برای نگارش مقاله بررسی نمایشنامه‌های آنتوان چخوف از منظر فمنیسم با تکیه بر سه نمایشنامه‌ "سه خواهر، " " مرغ دریایی" و " خرس" به عنوان اثر برگزیده شناخته شد. 

وی تصریح کرد: داوران جشنواره تئاتر اردیبهشت در بخش رادیویی، محمد شجاعی از دانشگاه هنر تهران را برای اثر"چهارباغ اتاق من" به عنوان برگزیده انتخاب کردند. 

یعقوبی اضافه کرد: در بخش نمایشنامه‌نویسی بدون ترتیب رتبه، امیرحمزه حیدری برای نمایشنامه "ساتیناژ"، سینا علی تبار برای نمایشنامه "نازگل" و حبیب بهمنی برای نمایشنامه "نهانی" برگزیده نهایی معرفی شدند.

وی به برگزیدگان بخش نمایش صحنه‌ای اشاره کرد و افزود: بهترین بازیگر زن در این بخش لیلا دانشیار برای بازی در نمایش "زنانی با چمدان‌های پر از شکلات" از دانشگاه نبی اکرم تبریز ، زهرا خداداد برای بازی در نمایش"اورحال" از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر به عنوان  برگزیده دوم بازیگری، علی دلپیشه برای بازی در نمایش "سوِنسی" از دانشگاه علمی کاربردی تهران به عنوان بهترین بازیگر مرد و مجتبی راوش برای نمایش "سوِنسی" به عنوان بهترین کارگردانی انتخاب شدند. 

یعقوبی اظهار داشت: عنوان بهترین نمایش صحنه‌ای پنجمین دوره جشنواره تئاتر اردیبهشت به نمایش" سوِنسی" به کارگردانی مجتبی راوش از دانشگاه علمی کاربردی تهران اهدا شد.

دبیر پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر دانشگاهی اردیبهشت گفت: ۱۵۹ اثر از سراسر کشور برای بخشهای رقابتی این جشنواره از ۴۸ دانشگاه و از شهرهای مختلف از جمله تهران، یزد، اصفهان، تبریز ارسال شد که از میان این آثار ۱۲ اثر از بخش صحنه ای و سه اثر از بخش نقالی آماده اکران شدند. 

پنجمین دوره جشنواره تئاتر اردیبهشت امسال در پنج بخش و به صورت کاملا مجازی برگزار شد. 

 تئاتر دانشجویان در این جشنواره در بخش‌های صحنه، نمایش رادیویی، نمایشنامه نویسی، از ایده تا اجرا، پوستر، بروشور، گریم و پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار