شهرداری در حال بازسازی گاراژ کلانتر؛
شهردار سمنان گفت: گاراژ تاریخی کلانتر سمنان به هنرمندان صنایع دستی واگزار و به سرای هنر تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 20 May 2021

گاراژ تاریخی کلانتر سمنان در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار می‌گیرد

 

شهردار سمنان همزمان با پنجمین روز از هفته فرهنگی سمنان گفت: اهالی هنر سمنان از امروز گاراژ کلانتر که به دست شهرداری در حال بازسازی است را با عنوان سرای هنر این شهر بشناسند.

وی  ادامه داد: گاراژ کلانتر با معماری ایرانی و وجود ۲ عمارت شمالی و جنوبی و تعداد اتاق‌های بسیار با طراحی که از سوی معماران دانشگاه سمنان انجام شد فضای مناسبی را برای هنرمندان به ویژه فعالان در حوزه سفال و سرامیک هنری ایجاد خواهد کرد.

سید محمد ناظم رضوی افزود: طی دوره فعلی مدیریت شهری بر ایجاد گذر‌های فرهنگی تاکید شد که با نگاهی که در شورای شهر و شهرداری وجود داشت از این بنا بازدید و تملک صورت گرفت تا پس از بازسازی بهره برداری آن از سوی هنرمندان شهر سمنان صورت بگیرد.

ناظم رضوی گفت: پیوستگی و نزدیکی این بنا به پیاده راه خیابان امام خمینی (ره) می‌تواند شرایط ویژه‌ای را برای فروش آثار هنری ایجاد کند.

وی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی تاکید کرد: علاوه بر ایجاد سرای هنر در این مکان تاریخی در ورودی غربی شهر سمنان واقع در بوستان سیمرغ نیز اتاق‌هایی که پیش‌تر بعنوان اقامتگاه استفاده می‌شد در اختیار هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی سمنان قرار گرفت تا با توجه بعنوان سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک ایران مسافران و زائران نیز در ورودی شهر با آن اشنایی پیدا کنند و به همین علت طراحی میدان قومس نیز به این موضوع تاکید دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار