ناتوانی در جذب اعتبارات ملی؛
تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان معتقد است که دلیلی برای تداوم مدیرکلی مدیرانی که در جذب اعتبارات ملی ناتوان بودند، نیست.
کد خبر: ۹۶۵۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 19 May 2021

مدیرکلی که از منظر استاندار سمنان دلیلی بر تداوم مدیریتش نیست

 

استاندار سمنان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: گزارش خوشایندی از روند تکمیل طرح های نیمه تمام حوزه راه و شهرسازی از سوی مدیران کل این حوزه ارائه نشد و مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان توقعات را برآورده نکردند.

استاندار سمنان اضافه کرد: توقع داریم که دستگاه های اجرایی وقت بگذارند و برای جذب اعتبارهای ملی و ابلاغی تلاش کنند.

علیرضا آشناگر  با اشاره به وجود دو اداره کل راه و شهرسازی در استان ادامه داد: روند تکمیل طرح‌های راه و شهرسازی در استان به هیچ عنوان رضایت بخش نبوده و مدیران کل راه و شهرسازی توقعات را برآورده نکردند.
آشناگر استان خاطرنشان کرد: مدیران کل راه و شهرسازی استان سمنان در انجام امور ، اشرافیت لازم را داشته باشند و برای جذب اعتبارهای ملی تلاش کنند و اعتبارهای استانی برای اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی به ویژه در حوزه راه و شهرسازی محدود است و باید مدیران کل راه و شهرسازی به دنبال جذب اعتبارهای ملی باشند.
وی همچنین تصریح کرد:  ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در سال ۹۹ به استان سمنان آمد و دستوراتی در ارتباط با ابلاغ بودجه ملی برای تکمیل تعدادی از طرح های راه دادند، که در این جلسه گزارش شد که این اعتبارات به استان نیامد و باید مدیران کل راه و شهرسازی نسبت به این کم کاری پاسخگو باشند.
استاندار سمنان تصریح کرد: حتی زمانی که اعتبارات ملی مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی برای استان سمنان جذب نشد، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، این موضوع را به استاندار گزارش نکرد که این امر یک ضعف اساسی است و مدیران کل چند روز در هفته را باید برای جذب اعتبارهای ملی به سفر به تهران و وزارتخانه اختصاص دهند.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان از ظرفیت نمایندگان مجلس و استاندار برای جذب اعتبارهای ملی استفاده کنند و آقایان مدیر کلی که در جذب اعتبارهای ملی ناتوان باشند، دلیلی برای حضورشان در استان وجود ندارد.
آشناگر تصریح کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان رصدی در ارتباط با روند تکمیل روند طرح های ملی حوزه های استان سمنان داشته باشند.
وی اضافه کرد: تلاش شود طرح های در حال ساخت استان سمنان مانند بیمارستان مهدیشهر و دیگر طرح های عمرانی در ماه های آینده به بهره برداری برسد.

استاندار سمنان گفت: تخریب فضای سبز و منابع طبیعی به بهانه اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی خیانت به مردم و نسل های آینده است.

وی افزود: تغییر کاربری فضای سبز به دلایل مختلف خط قرمز است و نباید برای اجرای طرح های حوزه شهری و زیرساختی چهره بکر محیط زیست و منابع طبیعی مخدوش کرد.
وی خاطرنشان کرد: روند اعطای مجوز برای اجرای طرح های اقتصادی و عمرانی که چارچوب های محیط زیستی را رعایت می کند، سرعت گیرد .
استاندار سمنان گفت: در برخی از شهرها به دلیل کسب درآمد برای شهرداری ها، تغییر کاربری ها فروخته می‌شود که این کار به محیط زیست خسارت وارد می کند و باید جلوی اقدامات از این دست را گرفت.
آشناگر افزود: کارگروه امور زیربنایی تحت هیچ شرایطی مجوز تغییر کاربردی که به ضرر محیط زیست و منابع طبیعی است را صادر نکند و در صورت بروز هرگونه تخلف، مسئولیت قانون شکنی بر عهده کارگروه امور زیربنایی است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار