دبیر سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال گفت: جشنواره ملی هنرهای دیجیتال در تاریخ ۱۶ الی ۲۱ تیرماه امسال به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۸۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 18 May 2021

سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال به میزبانی دامغان برگزار می‌شود

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا رزازی فر افزود: سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با هدف فراهم آوردن عرصه‌ای برای نمایش دستاوردهای هنر دیجیتالی دانشگاهیان و دانش آموختگان کشور برگزار می‌شود. 

وی ادامه داد: بسترسازی و تشویق طرح‌های خلاق و نوآوری در حوزه هنر دیجیتال، مرور و بررسی ظرفیت‌های هنر دیجیتال در منطقه و جهان با طراحی کارگاه‌ها و وبینار های تخصصی و طرح پرسش های جدید در حوزه هنر دیجیتال با توجه ویژه بر تجربه‌های بین‌رشته‌ای از دیگر اهداف جشنواره است. 

رزازی فر اظهار داشت: این جشنواره در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و ویژه در شاخه‌های تصاویر ایستای دیجیتال، تصاویر متحرک دیجیتال، طراحی تعاملی دیجیتال، هنر هوش مصنوعی و هنرهای دیجیتال بین‌رشته ای برگزار می‌شود. 

وی اضافه کرد: این جشنواره ملی توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با حمایت شورای اجتماعی کشور در اولین دوره در دانشگاه هنر تهران، در دومین سال به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و در سومین سال خود به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می‌شود.

رزازی فر با بیان اینکه شبکه سلامت سیما، به عنوان حامی سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال معرفی شد، خاطرنشان کرد: این شبکه در حمایت معنوی خود اقداماتی شامل پوشش کامل اخبار جشنواره، پخش تیزرهای تبلیغاتی و پوشش زنده اختتامیه جشنواره را برعهده دارد.

وی افزود: بنا به پیشنهاد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره، موضوع “سلامت و هنر دیجیتال در دوران کرونا” امسال برای نخستین بار به بخش ویژه سومین جشنواره هنرهای دیجیتال، اضافه شد.

رزازی فر تصریح کرد: هدف از انتخاب این موضوع دریافت، نمایش و تشویق موثرترین روش­های خلاقانه کاربست هنر دیجیتال، در زمینه مرتبط با شرایط همه گیری این بیماری است که از مهم­ترین موارد قابل توجه برگزار کنندگان در این بخش، می‌توان به “بهداشت و کرونا”، “تاثیر کرونا بر سلامت روان و اجتماع انسانی” و “دنیای پس از کرونا (سبک زندگی در دنیای پس از کرونا، سلامت دوران پس از کرونا، سلامت روانی-سلامت جسمی-سلامت اجتماعی-سلامت معنوی) اشاره کرد.

دبیر سومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می توانند آثار خود را از تاریخ چهارم اردیبهشت الی یکم تیرماه ۱۴۰۰ از طریق وب سایت جشنواره به نشانی http://digitalartfest.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی هنرهای دیجیتال از ۲۶ تیر ماه با مراسم افتتاحیه و گشایش نمایشگاه مجازی، فعالیت خود را آغاز کرده و پس از نمایش کلیه آثار، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی، ۳۱ تیرماه با اعلام برگزیدگان در مراسم اختتامیه به کار خود پایان می دهد.

جشنواره ملی هنرهای دیجیتال توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با حمایت شورای اجتماعی کشور به میزبانی دانشگاه دامغان برگزار می شود.

در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در هشت دانشکده دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می‌کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار