تا اوایل تیرماه ؛
تابناک سمنان: حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک استان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی. پی. آر) برنامه‌ریزی شده و در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 16 May 2021

واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک در کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد - ایرنا

 

به گزارش تابناک سمنان مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی. پی. آر) به صورت رایگان و از اوایل اردیبهشت آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا اوایل تیر امسال این طرح به صورت کامل انجام شود.

وی بیان کرد: طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار بین گوسفند و بُز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال نیز خسارت‌ها و تلفات شدیدی در حیات وحش برجا می‌گذارد.

حمیدرضا حسینی افزود : واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی. پی. آر) با پیشگیری از بیماری نقشی مهم در حفظ سلامت جمعیت حیات وحش و کمک به اقتصاد دامدار دارد.

حمیدرضا حسینی اظهار داشت: این بیماری با آغاز ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه همراه بوده و دام مبتلا نیز به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می‌شود.

او تصریح کرد: واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی. پی. آر) یک طرح ملی بوده و این طرح با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب عقد قرارداد و خرید خدمات و توان بخش دولتی استان انجام می‌شود.

حسینی یادآور شد: برای انجام واکسیناسیون رایگان دام سبک استان سمنان علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی. پی. آر) اداره کل دامپزشکی استان سمنان با مرکز مایه کوبی خصوصی قرارداد امضا کرده است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: واکسیناسیون دام‌های سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (پی. پی. آر) استان در مدت سه ماه برنامه‌ریزی شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار