مدیر عامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: حدود چهار هزار مشترک غیرخانگی برای کاهش مصرف در دوره اوج فصل تابستان در استان با تفاهم‌نامه اعلام آمادگی کردند.
کد خبر: ۹۶۳۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶ 11 May 2021

چهارهزار مشترک غیرخانگی سمنان در کاهش مصرف برق تابستان همکاری می‌کنند

به گزارش تابناک سمنان  سیدمحمد موسوی زاده روز سه‌شنبه در نشست با هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به منظور بررسی راهکارهای عملیاتی برای گذر از دوره اوج بار مصرف تابستان و نحوه همکاری مشترکان افزود: برای همکاری مشترکان در برنامه های کاهش اوج مصرف برق در تابستان در بخش های صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و سی ان جی و مولّدهای اضطراری، تاکنون سه هزار و ۹۶۹ مشترک با این شرکت تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.

وی افزود: این میزان همکاری به نسبت سال گذشته، ۳۰۰ درصد افزایش داشت. 
وی با بیان این که از مجموع ۸۷۶۰ ساعت طول سال، حدود سه ماه و ۱۰ روز اوج مصرف بحرانی برق در استان سمنان وجود دارد اظهار داشت: به منظور رفع مشکل حدود پنج درصد ظرفیت تولید در اوج دوره بحرانی با مشکل مواجه هستیم، توسعه ظرفیت متناسب با مصرف سالانه که حدود پنج الی ۶ هزار مگاوات باید اضافه شود و در عمل به دلیل سرمایه گذاری بیش از حد، این امکان فراهم نیست و با بهره گیری از مدیریت بهینه مصرف و استفاده از فریند های تشویقی در صنعت برق، طراحی واجرایی می شود.
وی افزود: در تعرفه های مختلف، فرایندهای تشویقی پیش بینی شده و در بخش خانگی طرح برق امید، اشتراک های کشاورزی در صورت همکاری با این شرکت در پیک مصرف روز برای چهار ساعت بین ساعات ۱۲ الی ۱۸ از برق رایگان و صنایع با انعقاد تفاهم نامه از تسهیلات تخصیص یافته با توجه به همکاری برخوردار شده و مشترکان اداری، تجاری و مولّدهای اضطراری نیز به فراخور  میزان همکاری، از پاداش موردنظر بهره مند می شوند.
موسوی زاده اضافه کرد: سهمیه کاهش پیک بار سال ۱۴۰۰، در بخش صنعت ۲۵، در بخش کشاورزی ۱۰، در بخش تجاری نیم، در بخش اداری و در بخش سی ان جی یک، برای مولدهای اضطراری چهار و برای کنترل مستقیم بار تجهیزات سرمایشی نیم مگاوات است که در مجموع ۴۱ مگاوات پیش‌بینی شده است.
وی با بیان این که رشد برق در دوره اوج مصرف در سالهای ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۶.۱ و ۳.۲ درصد بود یادآور شد: رشد اوج دوره مصرف برق در سال ۹۹ به میزان ۱.۲ درصد ثبت شد و با اجرای موثر بـرنامه های مـدیریت مصرف و همکاری مشترکان، این مساله به نحو شایسته ای کنترل شد.
در این جلسه علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و اعضای هیات رئیسه این اتاق، علی تشنه دل، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، حسن آلبویه، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان حضور داشتند و ، پیرامون همکاری در زمینه تامین سوخت مولّدهای اضطراری، اطلاع رسانی خاموشی ها از قبل و همچنین تشکیل کارگروه مهندسی مصرف به منظور برنامه ریزی برای اجرای مدیریت بار اضطراری و همکاری مشترکان در برنامه های پیک بار بحث و تبادل نظر شد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ابرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار