معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: تشکیل کمیته‌ای از نخبگان حوزه صنعت برای آسیب‌شناسی، مانع‌زدایی و حمایت از تولید به منظور تحقق شعار امسال در استان مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۶۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 10 May 2021
 
کمیته نخبگان صنعت برای آسیب‌شناسی حوزه تولید در استان سمنان تشکیل شود

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا شریفی نژاد روز دوشنبه در اولین جلسه ستاد استانی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان سمنان، اظهار داشت:  در کنار تشکیل کمیته‌هایی مانند کمیته نخبگان صنعت، تشکیل کمیته‌هایی برای مانع‌زدایی و حمایت از تولید برای تحقق شعار امسال در استان سمنان در دستور کار است.

وی ادامه داد: تولید وابسته به چند مولفه مانند آب، انرژی، مواد اولیه، زمین و منابع مالی و تسهیلات است و بر همین اساس مشکلات صنعت چند لایه است و برای تحقق شعار امسال باید در هر بخش به صورت کارشناسی وارد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان تاکید کرد: استفاده از ایده‌های نو و خلاقانه برای تحقق شعار امسال مورد توجه بخش‌های مختلف از جمله مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: ۹۲ فرصت شغلی به ازای مصرف هر لیتر آب در صنعت استان ایجاد شده است که از میانگین کشوری بالاتر است.

حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز در این نشست ابراز داشت: میزان اشتغالزایی در بخش صنعت به ازای مصرف آب مطلوب و نشان از بهره‌وری بالا است.

وی بیان کرد: با وجود افزایش بهره‌وری از آب در بخش صنعت استان سمنان، توسعه صنایع در گرو تامین آب است و  اکنون کم‌آبی مانع جدی در توسعه و افزایش ظرفیت صنایع استان برای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»  است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت:  اکنون صنایع استان با مصرف ۳۶۰ لیتر آب در ثانیه  چنین بهره‌وری دارند و با افزایش حداقل ۵۰ لیتر آب مشکل کم آبی واحدهای صنعتی استان در کوتاه مدت رفع می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

استان سمنان با کاهش ۵٢ درصدی میانگین بارش، از ابتدای مهر ٩٩ تا ششم اردیبهشت امسال نسبت به بلندمدت، هفتمین استان خشک کشور است، از ابتدای مهر٩٩ تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ میانگین بارش در استان سمنان  ۵۱ میلیمتر و در مدت مشابه سال زراعی قبل میانگین بارش  ۱۳۷.۳ میلیمتر بود. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار