فرماندار میامی مطرح کرد:
فرماندار میامی گفت: تهیه سند توسعه روستا‌ها با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی آماده است و امروز تمامی ۴۴ روستای شهرستان میامی دارای سند توسعه هستند.
کد خبر: ۹۶۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸ 10 May 2021

بهره مندی کلیه روستاهای میامی از سند توسعه روستایی

 

به گزارش تابناک سمنان احمد ملایری فرماندار شهرستان میامی گفت: ۸۸ درصد جمعیت ‌میامی روستایی است و مطالبات خود را داشته و نیاز است تا‌ متخصصانی ویژه این امر در راستای رفع معضلات اجتماعی و فرهنگ سازی خدمات ارزشمندی ارائه دهند.

وی افزود: حدود ۱۵۰ کیلومتر از مسیر تهران مشهد در شهرستان میامی واقع است‌که می تواند پتانسیل خوبی برای اشتغال زایی باشد.

ملایری یادآور شد: در بخش گردشگری نیز پتانسیل های بسیار خوبی از جمله کاروانسراهای تاریخی در شهرستان وجود دارد که می تواند زمینه ساز اشتغال زایی باشد.

فرماندار میامی تصریح کرد: شهرستان میامی معادن فلزی و غیر فلزی بسیار خوبی برای اشتغال زایی و توسعه اقتصادی و صنعتی دارد که نیاز است تا زیرساخت های برق و آب آن انجام شود که طراحی خط برق رسانی برای میاندشت انجام و پیمانکار انتخاب شده است و شروع به کار‌ می کند.

ملایری با اشاره به اینکه نیاز است تا‌ پیش بینی پست ۶۳ کیلوات نیز برای این خط انجام شود اظهار کرد: آب یکی دیگر از مشکلات منطقه است که سرمایه گذاری در این شهرستان را نیز با دغدغه هایی روبرو کرده است که برای این‌ مهم و تخصیص آب برای توسعه سرمایه گذاری باید اقداماتی اندیشیده شود.

وی افزود: منطقه ۴۰۰ هکتاری شهرک صنعتی میامی با زیرساخت های آب و برق و گاز زمینه مطلوبی برای ورود و جذب سرمایه گذاران دارد و ایجاد ناحیه صنعتی کالپوش نیز در دستور کار قرار گرفته است.

فرماندار میامی ادامه داد: ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی توسط کمیته امداد امام‌خمینی به متقاضیان در شهرستان میامی اعطا شده که در سال جاری نیز بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان برای مشاغل خانگی و خرد روستایی در نظر گرفته شده است.

ملایری ضمن بیان اینکه روکش آسفالت محور دوم عباس آباد به کاهک به طول ۱۶ کیلومتر نیز صورت گرفته است اضافه کرد: ۷۵۰‌میلیارد تومان برای تکمیل استخر میامی توسط استاندار کمک شد که هم اکنون این مجموعه ورزشی آماده بهره برداری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایلنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار