سرپرست امور آب شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: مشکل کدربودن آب آشامیدنی و قطعی آب کشاورزی به دلیل جاری شدن سیلاب با تلاش ها در مدت زمان ۴۸ ساعت رفع شد.
کد خبر: ۹۶۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶ 10 May 2021

مشکل آب آشامیدنی گرمسار به دلیل سیلاب اخیر رفع شد

 

به گزارش تابناک سمنان  آیدین دمنیان روز دوشنبه به رسانه ها اظهار داشت: سیلاب اخیر  موجب قطع آب کشاورزی و کدرشدن بالای آب آشامیدنی شهرستان گرمسار شد که به دنبال این حادثه نیروهای گشت و بازرسی بلافاصله به لایروبی و برنامه ریزی برای وصل آب و جلوگیری از تنش آبی در منطقه پرداختند.

وی اظهار داشت: مشکل آب کشاورزی بهره برداران منطقه در فاصله ۲۴ ساعت برقرار شد و تلاش برای رفع مشکل آب آشامیدنی نیز در مدت  ۴۸ ساعت به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: برای مقابله با مشکل آب در چنین شرایطی شرکت آب منطقه ای هفت حلقه چاه را در اختیار شرکت آب و فاضلاب شهرستان گرمسار قرار داده تا در صورت وقوع چنین حوادثی برای جلوگیری از قطع آب از این منابع استفاده شود.

سرپرست امور آب شهرستان‌های گرمسار و آرادان به ادامه فعالیت های مرمت و بازسازی اساسی تاسیسات بالادست سیمین دشت اشاره کرد و ادامه داد: پس از وقوع سیلاب عوامل پیمانکاری شرکت نصر و مشاور مهاب، عملیات بتن ریزی و مرمت این تاسیسات را ۲۴ ساعت پس از وقوع سیلاب ادامه دادند.

دمنیان با اشاره به اهمیت طرح مرمت و بازسازی اساسی تاسیسات آبی بالادست سیمین دشت افزود:  ضرورت دارد استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان اعتبارات این طرح  را ۱۰۰ درصد تخصیص دهد تا با تسریع در اجرای عملیات مرمت در آینده از وقوع حوادث منجر به قطع آب کشاورزی و شرب منطقه جلوگیری شود.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان و دارای وسعت پنج هزار و ۱۸۲ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۷۰ هزار نفر است، این شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامین، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کویر مرکزی و استان قم محدود می‌شود و در ۱۱۰ کیلومتری مرکز استان سمنان واقع است.

بارندگی های شدید و رگباری  از ساعات اولیه صبح روز شنبه در استان سمنان آغاز و تبدیل به سیلاب شد و در شهرستان های گرمسار، دامغان و میامی خسارت مالی به همراه داشت.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار