درحالی مسئولان حوزه ورزش استان سمنان خبر از ارایه تسهیلات به فعالین این عرصه می‌دهند که بسیاری از سرمایه‌گذاران و مربیان معتقدند این تسهیلات مرهمی موقت و گذراست و باید فکری اساسی در این زمینه صورت‌پذیرد.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 10 May 2021

تسهیلات کرونا؛ مرهمی موقت بر زخم آسیب دیدگان حوزه ورزش استان سمنان است

 

به گزارش تابناک سمنان کرونا با شیوعش آسیب‌های فراوانی به بخش‌های مختلف از اقتصاد گرفته تا حوزه ورزش و فعالان این بخش وارد کرده است و به عبارتی دیگر باید گفت حوزه ورزش نیز از ترکش‌های شیوع کرونا که منجر به تعطیلی‌های اجباری و اعمال محدودیت‌های ضروری شد، بی‌نصیب نبوده است.

شیوع ویروس کرونا تعطیلی و رکود باشگاه‌های ورزشی را در کشور و استان سمنان رقم زده است و این امر موجب بروز دل نگرانی‌ها و مشکلاتی فراوان برای اهالی ورزش شده است.

ضرر و زیان مالی ناشی از کرونا در بخش ورزش استان سمنان به حدی است که تعداد زیادی از باشگاه‌های خصوصی را به مرز ورشکستگی کشانده و بعضی را به شکل موقت و بعضی دیگر را برای همیشه تعطیل کرده است.

مصطفی مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرر و زیانی که با شیوع کرونا به باشگاه‌های ورزشی این استان وارد شد، گفت: اعطای تسهیلات مالی به 337 باشگاه ورزشی خصوصی دارای مجوز فعالیت در استان سمنان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: باشگاه‌های ورزشی استان سمنان بر اساس نوع کاربری از مبلغ 60 میلیون تا سه میلیارد ریال با کارمزد 12 درصد در 2 نوبت تسهیلات دریافت کرده‌اند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان افزود: خردادماه سال 99 به دلیل شیوع ویروس کرونا به 70 مدیر باشگاه 500 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد 18 درصد و به 80 مربی باشگاه وام 20 میلیون ریالی به‌صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت شد.

مرادی از تمدیدت مجوز 51 باشگاه ورزشی و صدور 49 مجوز پروانه فعالیت به‌منظور تأسیس باشگاه در استان سمنان خبر داد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان خاطرنشان کرد: بازدید و نظارت از باشگاه‌ها از زمان شیوع ویروس کرونا با راه‌اندازی اپلیکیشن ناب (نظارت اماکن و باشگاه‌ها) در سطح استان سمنان در دستور کار قرار گرفت.

حمایت از همه‌جانبه از حوزه ورزش با توجه به ضرر و زیان وارده به این بخش مستلزم توجه بیش از پیش مسئولان امر است و بدون شک اعطای تسهیلات مالی به مربیان ورزشی و باشگاه‌داران می‌تواند مرهمی بر زخم‌های این آسیب دیدگان از شیوع کرونا باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار