معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر خدمات‌رسانی به مردم محروم و آسیب‌دیده از شیوع کرونا گفت: ۴۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای ماه مبارک رمضان به همت سپاه این استان بین نیازمندان توزیع شده است.
کد خبر: ۹۶۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 10 May 2021

40 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان سمنانی توزیع شد/ تشدید طرح شهید سلیمانی با مشارکت 10 هزار بسیجی

 

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ علی خالقیان به تشریح اقدامات سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در ماه مبارک رمضان سال 1400 پرداخت و اظهار داشت: طرح "سفره مهربانی" به وسعت استان سمنان با مشارکت خیرین و مردم نیکوکار، گروه‌های جهادی بسیج، پایگاه‌های مقاومت بسیج، بسیجیان و پاسداران سپاه‌های نواحی شهرستان‌های مختلف این استان اجرا شد.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا افزود: با شیوع این ویروس بسیاری از اصناف و گروه‌های مختلف شغلی دچار مشکل شدند به همین منظور با تدبیر فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) شکل گرفت و در این قرارگاه اقدام به شناسایی افراد آسیب‌دیده از کرونا شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: بیش از 60 هزار خانواده از طریق سامانه گره‌گشا با همکاری دستگاه‌های مختلف حمایتی در استان سمنان نظیر کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر و سپاه شناسایی شدند و کمک به این خانواده‌ها هدف‌گذاری شد.

سرهنگ خالقیان بیان کرد: از جمله اقدامات انجام شده سپاه استان سمنان از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال را تهیه 40 هزار سبد معیشتی به ارزش حدود 400 هزار تومان عنوان کرد که این بسته‌های معیشتی با کمک مردم نیکوکار، خیران و گروه‌های جهادی بسیج استان سمنان تهیه و بسته‌بندی شد و بین نیازمندان توزیع شد و این کار تا پایان ماه مبارک رمضان و روز عید سعید فطر ادامه دارد.

 وی از دیگر اقدامات انجام شده را اعطای تسهیلات بانکی به‌صورت وام‌های قرض‌الحسنه و بلاعوض به افرادی که دچار مشکلات مالی و عقب‌افتادگی اجاره مغازه یا خانه شده بودند، عنوان کرد و افزود: 130 سری جهیزیه به ارزش 20 میلیون تومان نیز با مشارکت مردم، بسیج اصناف، آستان قدس رضوی سپاه، بسیج و دستگاه‌های حمایتی تهیه و در روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان امسال به‌صورت هم‌زمان در سراسر استان سمنان بین نیازمندان توزیع شد.

آزادسازی 160 زندانی جرائم غیرعمد در استان از ابتدای شیوع کرونا

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به اجرای نهضت آزادسازی زندانیان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان گفت: آزادسازی 160 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را با کمک امور زندان‌ها، مردم، خیرین، ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان در دستور کار خود قرار دادیم و در وهله نخست نسبت به آزادسازی زندانیانی که جرائم غیرعمدشان کمتر از 50 میلیون تومان بود، اقدام شد.

خالقیان تلاش برای آزادسازی 27 زندانی جرائم غیرعمد دیگر در استان سمنان ادامه دارد، افزود: جرائم اینها بیش از 50 میلیون تومان است و نیاز به مشارکت بیش از 10 میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: یکی از مسائل مهم در بحث آزادسازی زندانیان توجه به موضوع اشتغال این افراد است؛ چراکه با توجه به سوءپیشینه‌ای که دارند پس از آزاد شدن در بحث اشتغال و تأمین درآمد زندگی دچار مشکل می‌شوند و بنابراین مهارت‌آموزی به این زندانیان با کمک بسیج سازندگی، بسیج اصناف و همکاری انجمن حمایت از زندانیان در دستور کار قرار گرفته است تا این افراد نیز بتوانند پس از آزاد شدن از زندان به زندگی بازگردند و در تأمین معیشت خود و خانواده‌شان دچار مشکل نشوند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تهیه و توزیع سبد معیشتی و کارت هدیه برای 500 خانواده زندانیان جرائم غیرعمد و دیگر زندانیان با کمک خیرین و دستگاه‌های حمایتی انجام شده است.

خالقیان با اشاره به اینکه 22 نفر از زندانیان استان سمنان از زنان سرپرست خانواده هستند که به دلایل ارتکاب جرائم مختلف در زندان هستند گفت: سرکشی به خانواده این افراد انجام شد و مقرر شده است در بحث آزادسازی زنان سرپرست خانواده‌ای که مرتکب جرائم غیرعمد شده‌اند؛ اقدام شود.

وی با اشاره به پویش"ایران همدل" که متولی اصلی آن کمیته امداد استان سمنان است گفت: 15 هزار فرزند بی‌سرپرست یا بد سرپرست با عنوان ایتام و محسنین در استان سمنان وجود دارد که نیاز به حامی دارند؛ در این زمینه جلسات متعددی با کمیته امداد و دستگاه‌های حمایتی انجام شده است و از جمله اقدام صورت گرفته این بود که در روز تأسیس سپاه، پاسداران و بسیجیان سپاه استان سمنان وارد عمل شدند و نامشان را به عنوان حامی تعدادی از این فرزندان در سامانه اکرام کمیته امداد استان سمنان ثبت کردند.

تعهد سپاه استان سمنان در ساخت 37 واحد مسکونی در سی سخت و چابهار

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با اشاره به وقوع سیل و زلزله و حوادث و بلایای طبیعی در دیگر استان‌های کشور گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان امسال سپاه استان سمنان متعهد به ساخت 12 واحد مسکونی در سی سخت به کمک مردم و خیران و 25 واحد مسکونی در چابهار شده است.

خالقیان از تشکیل 60 گروه جهادی در استان سمنان برای تعمیر و بازسازی خانه‌های نیازمندان و محرومان این استان از ابتدای ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: بانوان بسیجی و پاسدار استان سمنان نیز علاوه بر مشارکت در پویش ایران مهربان، تهیه سبدهای معیشتی و آزادسازی زندانیان به پایگاه‌های انتقال خون رفتند و اقدام به اجرای پویش شیرزنان کویر در ماه مبارک رمضان کردند.

وی از دیگر اقدامات سپاه استان سمنان در ماه رمضان را تهیه امکانات کمک آموزشی نظیر تلفن همراه و تبلت ویژه دانش آموزان محروم استان سمنان عنوان کرد و افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان اجرای طرح شهید سلیمانی با شدت و قوت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان بیان کرد: 10 هزار بسیجی در استان سمنان برای اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شده‌اند و در قالب اجرای این طرح 165 تیم مراقبتی، 220 تیم نظارتی و بیش از 600 پایگاه مقاومت در سطح استان سمنان در پوشش تیم‌های حمایتی مشغول انجام فعالیت و خدمات‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از کرونا هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار