دانشگاه علوم پزشکی سمنان همه شهرستان‌ها را یه یک چشم ببیند؛
تابناک سمنان:  علی اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس، با انتقاد از وضعیت نامساعد بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: شرایط بهداشت و درمان دامغان مناسب نیست.
کد خبر: ۹۶۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱ 09 May 2021

ساخت بیمارستان دوم دامغان نیازمند استقبال بخش خصوصی یا خیران است - ایرنا

نماینده مردم دامغان در مجلس صبح یکشنبه در جمع موثران و مردم دامغان به صورت مجازی درباره مطالبه بیمارستان دوم دامغان برای ارتقای وضعیت بهداشت و درمان این شهرستان، تاکید کرد: برای وضعیت بهداشت و درمان دامغان دو مصوبه دریافت شد که یکی احداث بیمارستان دوم این شهرستان منوط به تصویب کمیسیون ماده ۲۳ و دوم توسعه بیمارستان فعلی محسوب می‌شود در واقع بیمارستان دوم دامغان ردیف بودجه دارد اما باید کمیسیون ماده ۲۳ در سازمان برنامه و بودجه مصوب شود.

وی با تاکید بر اینکه مطلبی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بیان می‌کند که بیمارستان باید به کمک خیران ساخته شود سخن درستی نیست، گفت: مسئول بهداشت و درمان باید وضعیت ماده ۲۳ این مصوبه را درست کند.

علی اکبر علیزاده برمی افزود: در واقع رئیس علوم پزشکی سمنان باید مواردی را که در آن قانون پیش بینی شده شامل زمین، ظرفیت، پدافند غیرعامل و … را احصا و در آن کمیسیون از ساخت بیمارستان دوم بنا به دلایل مختلف دفاع کند و وزارت بهداشت آن را تصویب و برای سازمان برنامه و بودجه می‌فرستند تا مصوب و بودجه برای آن گذاشته می‌شود از همه مهم‌تر اینکه هر سال این بودجه مکرر خواهد آمد تا طرح به بهره برداری برسد.

علیزاده برمی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان فعلی دامغان نیز دارای مصوبه است لذا باید رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان پیگیر آن باشد، تصریح کرد: وضعیت بهداشت و درمان دامغان ننگ مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی سمنان است زیرا شما مسئولیت پزشکی دارید.

وی خطاب به مسئولان علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه اگر یک شهرستان از نظر بهداشت و درمان عقب است می‌بایست شما خجالت بکشید که در یک شهری هشت بیمارستان دارید و هم با بودجه‌های دولتی با عنوان خیران سو استفاده و هزینه می‌کنید، تصریح کرد: اما در شهر دیگری مردم یک بیمارستان دارند و آن هم به مجردی که بیماری همه‌گیر پیدا شود، می‌بایست همه بخش‌های دیگر تعطیل شود و مردم آواره شوند.

نماینده مردم دامغان افزود: برای این بیمارستان زحمت کشیده شده و مصوبه گرفته شده است لذا چرا باید خیران وسط بیایند؟ این امر چه ارتباطی به خیران دارد؟ در نتیجه باید کارها را دنبال کرد و فرافکنی نکنند و ما را مجبور نکنند که اقدامات دیگری کرده و مشکلات را از طریق دیگری برطرف کنیم لذا امیدوار هستیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان همه را برادران خودش بداند و همه شهرستان‌ها را به یک چشم ببینند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار