لزوم جدی گرفتن سمپاشی؛
تابناک سمنان: عباس مشیریان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد:   "پسیل" آفت مکنده‌ای است که درختان زیتون استان سمنان را درگیر کرده و سبب ضعف و زردی گیاه، رنگ پریدگی، کوچک ماندن، پیچیدگی و تغییر شکل برگ آن شده است.
کد خبر: ۹۶۲۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱ 09 May 2021

آفات مهم زیتون

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: مبارزه با آفت پسیل در مرحله اول با استفاده از نوعی روغن انجام می‌شود و اگر تکثیر آفت زیاد باشد مبارزه به صورت شیمیایی هم صورت می‌گیرد.

عباس مشیریان افزود: اگر آفت پسیل در آستانه خسارت اقتصادی به درختان زیتون باشد هرس پاجوش به منظور قطع شاخه‌های آلوده انجام می‌شود و آفت پِسیل زیتون با راهکار ساده و پاشش مخلوط آب و صابون گیاهی بر روی درختان زیتون در فضای خانگی و شهری از بین می‌رود.

به گفته مهدی قرائیان، سمپاشی برای از بین بردن آفت پسیل زیتون در درختان خانگی ممکن است روشی گران و شیمیایی باشد، اما شستن درخت حتی با آب خالی راهکاری ساده و ارزان است که آفت را از بین می‌برد.

قرائیان بیان کرد: اگر آفت پسیل زیتون کنترل نشود در بین درختان گسترش می‌یابد و باغ‌های زیتون را آلوده می‌کند، بنابراین انتظار می‌‎رود کشاورزانی که باغ‌های در مقیاس بزرگ دارند سمپاشی را جدی بگیرند.

وسعت باغ‌های زیتون استان سمنان پنج هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این وسعت چهار هزار و ۳۵۰ هکتار دارای درختان زیتون بالغ است و بیشترین وسعت باغ‌های زیتون مربوط به شهرستان‌های گرمسار، آرادان و سرخه است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار