رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: نفرات برتر این جشنواره روز چهاشنبه ۲۲ اردیبهشت از طریق سایت جشنواره و رسانه‌های عمومی بدون برگزاری مراسم اختتامیه معرفی خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۲۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶ 09 May 2021

نفرات برتر جشنواره مطبوعات و رسانه بدون مراسم اختتامیه معرفی می‏‌شوند

 

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات فرشید فلاح روز یکشنبه گفت: قرار است یک فیلم مستند جایگزین مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره شود و طی روز چهارشنبه مصادف با بیست و نهم ماه مبارک رمضان اسامی نفرات برتر از طریق سایت جشنواره و نیز رسانه‏ های عمومی منتشر خواهد شد و در هفته آینده نیز جوایز نفرات برتر طبق مبالغ اعلام شده در طرح فراخوان جشنواره به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی افزود: با همفکری صورت گرفته و نظر دبیرخانه، بر آن شدیم که در شرایط فعلی که امکان برگزاری هیچگونه مراسمی وجود ندارد، مجموعه فرآیند برگزاری جشنواره در قالب یک فیلم مستند ساخته شود که هم ‏اکنون مراحل تدوین آن در حال انجام است. در این فیلم گزارشی از روند جشنواره توسط مسئولان مربوطه ارائه می ‏شود و پس از قرائت بیانیه هیئت داوران توسط رئیس هیئت داوران، نفرات برتر نیز معرفی خواهند شد.

رئیس چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: پیش از این قصد داشتیم در اواسط ماه مبارک رمضان نتایج جشنواره را اعلام کنیم اما به دلیل طولانی ‏تر شدن زمان داوری آثار، در تلاش هستیم تا قبل از اتمام ماه مبارک رمضان طی اختتامیه جشنواره، نفرات برتر را نیز معرفی کنیم. علت طولانی‏ تر شدن روند داوری هم این بود که کل فرآیند داوری را به علت شرایط خاص شیوع کرونا و وضعیت قرمز تهران و سمنان به عنوان میزبان دبیرخانه، به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه جشنواره آیات به انجام رساندیم و داوران بدون دورهم جمع شدن و به صورت انفرادی در سامانه نمرات خود را اعلام می ‏کردند که این فرآیند زمان بیشتری را برای دانلود تک تک آثار و مطالعه و داوری می‏ طلبید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اضافه کرد: با این شرایط تلاش شد که عدالت در داوری و ایجاد زمینه مناسب برای داوران محترم که بتوانند با دقت آثار رسیده را بررسی نمایند، در اولویت ما باشد. برای اینکه داوران در زمان بررسی آثار، کار خود را با نظر آزاد و بدون فشار به انجام برسانند، از اعلام اسامی آن‏ها خودداری کردیم و همینطور در سامانه نیز داوران هنگام بررسی آثار، نام صاحب اثر را نمی‏ بینند و فقط یک کد سیستمی برای آن‏ها نمایان می ‏شود.

بیش از هزار و صد اثر در ۱۲ رشته این جشنواره شامل شش رشته بخش اصلی و شش رشته بخش ویژه، که برای اولین بار در این جشنواره پیش‏بینی شد، دریافت شده است.
چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات به میزبانی اداره‏ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‏ شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار