حسن آل بویه خبرداد؛
تابناک سمنان: حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: بازچرخانی آب صنایع به کمک تیم‌های پژوهشی فناور چالش تامین آب را برای واحد‌های صنعتی استان در راستای تحقق جهش تولید، برطرف می‌کند.
کد خبر: ۹۶۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹ 08 May 2021

بازچرخانی آب در طرح‌های صنعتی و معدنی استان بوشهر اجرایی می‌شود | خانه آب  ایران

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با بیان اینکه کمبود آب چالش اصلی صنعت استان است، افزود: بهره‌گیری از تیم‌های پژوهشی فناور برای بازچرخانی آب در بخش صنعت می‌تواند این دغدغه صنایع استان را برطرف کند.

حسن آل بویه به شرایط حاکم بر صنعت و اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: این مساله سبب شده تفکر  صنعتگر به سوی نوآوری به منظور پایداری توسعه صنعتی رود و بدون ورود نوآوری به صنعت نمی‌توان انتظار رشد و پشتیبانی از این بخش را داشت.

آل‌بویه، وجود شتاب‌دهنده‌ها برای تقویت و مشارکت در مسیر رشد ایده‌های خلاق را ضروری برشمرد و گفت: مسیر رشد بسیاری از ایده‌ها در جهت تبدیل به تولید محصول در همان مرحله متوقف می‌شود، بسط و گسترش دانش در صنعت و تولید محصول در گرو حمایت از بخش شتابدهی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به فعالیت کانون هماهنگی دانشگاه و صنعت ( اتاق مساله)، اضافه کرد: این اقدام در راستای ارتباط موثر صنعت، دانشگاه و با هدف ارتقای فنی و تکنولوژی صنعت استان انجام شده  که بایستی گسترش یابد.

آل‌بویه یادآور شد: ایجاد پیوند میان دانشگاه‌ و صنعت، علاوه بر تامین بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور، کمک به جهش تولید و نیز توسعه صنعت را به ارمغان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی از صنایع مستعد فناور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان فعال هستند، افزود: این صنایع با اخذ مجوز دانش‌بنیان از مزایای تبدیل شدن کارخانه‌های صنعتی به شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند می‌شوند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: در صورت امکان پیشنهاد می‌شود شهرک فناوری با توجه به دغدغه واحدهای فناور ایجاد شود.

وی تاکید کرد: صندوق‌های خطر پذیر( ایده‌های دارای ریسک سرمایه‌گذاری) روشی است که با حمایت معنوی و مالی برای تولید محصولات فناورانه و به بار نشستن ایده‌های نوآورانه استان سمنان می‌تواند مناسب و تاثیرگذار باشد که فقدان آن در استان بسیار محسوس است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار