عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد که خانواده‌های مستقر در اردوگاه الهول در سوریه ۱۰۰ درصد داعشی هستند و صدور اجازه ورود آنها به عراق باعث بروز فتنه خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۲۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 08 May 2021

به گزارش تابناک سمنان «کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در انتقاد به صدور مجوز برای انتقال ۱۰۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به این کشور مدعی شد که «خانواده‌های مستقر در این اردوگاه واقع در شمال سوریه ۱۰۰ درصد داعشی هستند».

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در سخنانی تأکید کرد که خانواده‌های مستقر در اردوگاه الهول در سوریه ۱۰۰ درصد داعشی هستند و صدور مجوز ورود آنها به خاک عراق باعث بروز فتنه خواهد شد.

وی همچنین افزود: «این خانواده‌ها دارای اندیشه‌های افراطی هستند که تهدید کننده جامعه ماست و هرگونه تلاشی برای بازگرداندن آنها به کشور فتنه بزرگی در پی خواهد داشت. [زیرا] خانواده‌های قربانیان داعش حاضر به پذیرش آنها نیستند».

این در حالی است که دو روز پیش (۱۶ اردیبهشت) مسئولان عراقی اجرای نخستین فاز انتقال پناهجویان عراقی ساکن در «اردوگاه الهول» در شمال سوریه به موطن خود را آغاز کردند.

به گفته مدیران اردوگاه الهول، کاروانی از نیروهای امنیتی عراق برای آغاز روند انتقال ۱۰۰ خانواده پناهجو به خاک عراق به این اردوگاه وارد شدند.

طبق اظهارات «شیروان الدوبردانی» یکی از نمایندگان پارلمان عراق، ۱۰۰ خانواده مذکور به زودی به اردوگاه الجدعه در منطقه القیاره در استان نینوا منتقل خواهند شد.

گفتنی است که دولت عراق از ابتدای حمله گروهک تروریستی داعش به این کشور ۱۵ اردوگاه ویژه برای محافظت از آوارگان در استان نینوا احداث کرد، اردوگاه‌هایی که تمام آنها- به جز اردوگاه الجدعه - سال گذشته طبق دستور مقامات دولت عراق یکی پس از دیگری تعطیل شدند.

این ۱۰۰ خانواده نخستین گروه از ۵۰۰ خانواده عراقی هستند که به دستور بغداد از سوریه وارد موطن خود خواهند شد.

اکنون ۶۲ هزار پناهجو در اردوگاه الهول ساکن هستند که نیمی از این جمعیت پناهجویانی با ملیت عراقی و ۲۲ هزار و ۶۱۶ نفر سوری هستند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار