آب‌گرفتگی معابر در شهر سمنان پس از بارش باران به قِصه‌ای پرغُصه تبدیل شده است و انگار نمی‌توان پایانی برای این سریال تکراری متصور شد.
کد خبر: ۹۶۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 04 May 2021

آب‌گرفتگی معابر؛ سریال تکراری «پس از باران» در سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان آب‌گرفتگی معابر در سمنان پس از بارش باران به قِصه‌ای پرغُصه تبدیل شده است و مدیریت شهری را در این حوزه به سُخره گرفته است.

مشکلاتی که با بارش یک باران در کمتر از یک ساعت در معابر و سطح خیابان‌های شهرها شاهد آن هستیم خود گواهی روشن و بدیهی از پایه‌های لرزان زیرساخت‌هایی است که در هنگام بروز بحران تازه نمایان می‌شوند.

«فعالیت سامانه بارشی تا اواخر وقت سه‌شنبه به‌ویژه در نواحی شمالی و مرکزی و نیمه شرقی ادامه خواهد داشت و در برخی نقاط رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط وزش باد شدید و در برخی نقاط مستعد تگرگ و احتمال پیش‌بینی می‌شود؛ طی این مدت کاهش 4 تا 8 درجه‌ای دمای هوا را خواهیم داشت.

با توجه به شرایط فصلی و رگباری بودن بارش‌ها آب‌گرفتگی معابر، سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب و همچنین اختلال در تردد توصیه می‌شود تمهیدات لازم اندیشیده شود»؛ این‌ها پیش‌بینی‌ها و توصیه‌هایی است که کارشناسان هواشناسی آن را هشدار داده بودند.

 این در حالی است که علی‌رغم بیان این هشدارهای هواشناسی؛ اما خبری از مدیریت شهری در این حوزه نبود و بارش چندساعته باران، سبب آب‌گرفتگی برخی معابر در خیابان و کوچه‌های شهر سمنان شده و عبور و مرور در این مسیرها را با مشکل مواجه کرد.

برخی شهروندان سمنانی از پر شدن آب در مغازه‌ها و پارکینگ منازل خود گله‌مند بوده و خواستار رسیدگی مدیران شهری به این روند شدند.

سیدمحمد ناظم رضوی، شهردار سمنان پیش از این با اشاره به اینکه جلوگیری از سیلاب‌ها و وقوع بحران در دستور کار اصلی شهرداری قرار دارد گفته بود: تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز در این راستا به‌کارگیری می‌شود.

وی اظهار کرده بود: نقاط آسیب‌پذیر شهر سمنان احصا شده است و رفع نواقص و اجرای عملیات عمرانی در راستای کاهش خطرات و خسارت‌های ناشی از بارندگی شدید در این نقاط در دستور کار قرار دارد.

شهرداری‌ها در حوزه مدیریت شهری اگر به‌درستی عمل کنند و مشکلات زیرساختی را نظیر اصلاح آسفالت نامناسب در برخی نقاط شهری و چاله‌ها و ناهمواری‌ها در معابر را رفع کنند؛ هنگام بارش یک‌ساعته باران چنین مشکلاتی رخ نمی‌دهد و شهروندان و خودروها در حین عبور و مرور در آن‌ها گرفتار نمی‌شوند.

مسلماً خارج نشدن از خانه در هنگام بارش باران برای گرفتار نشدن در چاله‌های بی‌تدبیری و سوء مدیریت‌ها راهکار مناسبی نیست و باید تدبیری اندیشیده شود و مشکل آب‌گرفتگی معابر شهری برای همیشه حل و فصل شود.

سال‌ها است مردمان این دیار با این مشکل روبرو هستند؛ اما ظاهراً قرار نیست چاره‌ای از سوی مسئولان امر برای رفع مشکل آب‌گرفتگی معابر اندیشیده شود؛ موضوعی که مسئولان امر باید پاسخگوی آن باشند که چرا برای رفع این مشکل تدبیری عاجل، عملی و جدی اندیشیده نمی‌شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار