معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان خبر داد:
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: طبق هماهنگی و توافق انجام شده با معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، در سالجاری، ماهانه ۲۶۷ نفر از نیروهای وظیفه آجا از آموزش های مهارتی بهره مند می شوند.
کد خبر: ۹۶۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 03 May 2021

بهره مندی ماهانه ۲۶۷ سرباز سمنانی از دوره های آموزش مهارتی جهاددانشگاهی

به گزارش تابناک سمنان علی منصفی راد اظهار کرد: در همین راستا، تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح درجهت همکاری و ایفای نقش مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی منعقد شد.

وی افزود: آموزش‌های این دوره به میزان ۸۰ ساعت مشتمل بر دو بخش شامل «آشنایی با مهارت‌های زندگی به میزان ۳۲ ساعت و آشنایی با مهارت‌های عمومی اشتغال و کارآفرینی به میزان ۴۸ ساعت» برنامه ریزی شده است.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان اضافه کرد: با توجه به ورود  کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول لغایت سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، ۲ عنوان کتاب آموزشی باعناوین کارآفرینی و مهارت های کسب و کار و مهارتهای زندگی که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی فوق با همکاری و هماهنگی مسئولین دستگاه‌های درگیر در طرح در اختیار سربازان وظیفه قرار میگیرد.

منصفی راد همچنین گفت: سپس سربازان موظفند در مدت زمان ۱۵ روز، اقدام به مطالعه کتب نمایند، سپس برای هر کتاب به مدت ۸ ساعت آموزش حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال برنامه ریزی شده است و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار می شود.

وی تأکید کرد: سربازان پس از فراغت از سربازی با استفاده از آموزش‌های پایه و مقدماتی و حتی آموزش‌های تکمیلی که می‌آموزند، می‌توانند در مسیر خوداشتغالی حرکت کرده و کسب و کارهای کوچک و خانگی خود را به کسب ‌و کارهای بزرگ تبدیل کنند.

معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان تصریح کرد: در واقع هدف نهایی از مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه و سربازان، در کنار افزایش جذابیت و نشاط خدمت وظیفه عمومی، کمک به توسعه قابلیت‌های اشتغال پذیری جوانان در بازار کار و بهبود وضعیت اشتغال در کشور است و مهارت‌آموزی در دوران قبل و حین خدمت نیز با همین هدف صورت می‌پذیرد تا خدمت وظیفه عمومی را به فرصتی برای مهارت‌آموزی و مهارت ورزی تبدیل نماید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار