ذخایرخون در استان سمنان مطلوب است؛
تابناک سمنان: وحید بغدادی مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به کاهش اهدای خون طی ماه مبارک رمضان در استان گفت: تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد پلاسما از بهبود یافتگان کرونایی جمع آوری شده است.
کد خبر: ۹۶۱۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳ 03 May 2021

اهدا خون هدیه‌ای که جان می‌بخشد - ایرنا

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروزی شاهد افزایش ۳۰ درصدی در زمینه اهدای خون در استان سمنان بودیم، اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری سه هزار و ۲۳۹ نفر به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد دو هزار و ۵۶۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر (تا آخرین روز قبل از لیالی قدر) میزان ذخایر خونی در این استان مطلوب است، گفت: امّا حفظ این وضعیت نیازمند مشارکت بیشتر مردم در راستای اهدای خون است.

وحید بغدادی  با تاکید بر اینکه در این مدت نسبت به فروردین سال گذشته میزان خون‌گیری ۲۰ درصد افزایش داشته است، افزود: با آغاز ماه مبارک رمضان و شیوع پیک جدید کرونا و اِعمال برخی محدودیت‌های تردد شاهد کاهش مراجعات مردمی و اهدای خون در سطح استان هستیم.

بغدادی با اشاره به اینکه بانوان بیشترین مصرف کننده و کمترین اهدا کننده خون و فرآورده‌های خونی هستند، بیان کرد: میزان اهدای خون بانوان در استان سمنان نسبت به فروردین ماه سال گذشته یک درصد رشد داشت و باید فرهنگ سازی در زمینه افزایش مشارکت بانوان در این راستا تداوم یابد.

وی همچنین یادآور شد: از ابتدای آغاز روش پلاسما درمانی در مراکز درمان بیماران کرونایی، تاکنون یک هزار و ۵۰۰ واحد پلاسمای خونی از بهبود یافتگان کرونایی در استان سمنان جمع‌آوری و بین مراکز درمانی این استان توزیع شده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار