مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: فعالیت واحدهای تولید دارو و مکمل دام و طیور منجر به ایجاد یکهزار و ۲۰۰ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در استان شد.
کد خبر: ۹۶۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 03 May 2021

واحدهای داروهای دامپزشکی استان سمنان یکهزار و ٢٠٠ شغل ایجاد کردند

به گزارش تابناک سمنان حمیدرضا حسینی ابراز داشت: ۱۲ واحد تولید دارو و مکمل دام و طیور در استان سمنان فعال است و این میزان اشتغال مربوط به این واحدها است.

وی با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان سمنان به منظور تقویت بخش خصوصی و حفظ و ایجاد اشتغال، برون‌سپاری خدماتی مانند واکیسناسیون دام و طیور را به بخش خصوصی واگذار کرده است، افزود: دولت تدبیر و امید به منظور برون‌سپاری کارها و خرید خدمات، برخی طرح‌ها مانند طرح واکیسنه کردن دام علیه تب برفکی و واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل را در قالب طرح توسعه به بخش خصوصی واگذار کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان بیان کرد : ۳۰۶ مجوز ساخت انواع دارو و مکمل دام و طیور مانند داروهای تزریقی، قرص، محلول و پود در استان صادر شده است.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر دارو به صورت محلول، یک میلیون و ۴۵۴ کیلوگرم داروی پودری، ۷۶ میلیون عدد قرص، ۱۰۲ هزار لیتر سوسپانسیون( داروی پودری) و ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار دوز داروی تزریقی، بخشی از تولیدات دارویی دام و طیور استان سمنان در سال گذشته بود.

وی اضافه کرد: یک میلیون و ۷۲۰ هزار کیلوگرم مکمل پودری، ۱۶ تن دی کلسیم فسفات و یک میلیون و ۶۸۰ هزار عدد سرنگ پماد پستانی، از دیگر تولیدات دارویی و مکمل‌ دام و طیور تولید شده سال ٩٩ در استان سمنان بود. 

حسینی اظهار داشت: استان سمنان یکی از قطب‌های تولید داروی دام و طیور در کشور محسوب می‌شود که در زمینه صادرات و ارزآوری نیز نقش آفرین است و سال گذشته ۱۰ تن دارو مربوط به دام و طیور طی چهار محموله از استان سمنان به خارج از کشور صادر شد که این میزان صادرات، با وجود مشکلات، مطلوب است.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۲۲ گواهی صادرات انواع فرآورده‌های  دامی مانند دارو، تخم مرغ، کرک بز، پولت تخم‌گذار و آلایش غیرخوراکی دام در استان سمنان صادر شد که نتیجه این صادرات ارزآوری ۱۳ میلیون دلاری بود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: صادرات انواع فرآورده‌های دامی در استان  سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل از آن افزایش ۴۴ درصدی داشت که این میزان افزایش با توجه به شیوع کرونا و محدودیت‌های صادرات  و وجود تحریم‌ها چشمگیر است.

در  استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت ۱۳ میلیون قطعه پرنده وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت اشتغال دارند.

بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و حدود ۱۰۰ هزار راس دام سنگین در استان سمنان وجود دارد.

براساس آمار ۳۴ مرکز مایه کوبی در استان سمنان فعال است و در قالب عقد قرارداد از محل اعتبارات دولتی به منظور برون سپاری خدمات، این مراکز واکسیناسیون دام را انجام می‌دهند.
همچنین لازم به ذکر است که ۲۶ داروخانه دامپزشکی، ۱۱ شرکت پخش دارویی و هفت آزمایشگاه در استان سمنان در زمینه بهداشت و درمان دام و طیور خدمات ارایه می‌دهد و همچنین ۶ درمانگاه حیوانات خانگی در استان وجود دارد که بیشتر در شهرهای سمنان و شاهرود مستقر است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار